Google+

Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2012

διαμονή Χαλκίδα

Ενοικιαζόμενα διαμερίσματα Artaki stoudios Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα www. φοιτητικά διαμερίσματα για φοιτητές ΤΕΙ Χαλκίδας, και για καλοκαιρινή σεζόν. 6973078138 ● Τα επιπλωμένα διαμερίσματα βρίσκονται στη νέα Αρτάκη στο κέντρο της πόλης, 80 μέτρα από την θάλασσα , 60 μέτρα από πλατεία, που είναι η στάση λεωφορείον προς ΤΕΙ, Χαλκίδα, Αθηνά ● Έτος κατασκευής 2005 ● Ιδιώτης – όχι μεσιτικό γραφείο ● πολυκουζινακι, απορροφητήρας, ψυγείο, Καναπές , ● Υπολογιστή με γραφείο και πολυθρόνα. ● Σε όλα τα δωμάτια προσφέρεται δωρεάν Ασύρματη πρόσβαση στο internet. ● Πλυντήριο ρούχων, T.V. A.C. Αυτόνομη θέρμανση, Χωρίς κοινόχρηστα. ● Περισσότερες πληροφορίες 6973078138--2221042983-- 6973498274 ● Φωτογραφίες και βίντεο στο www.youtube.com/asprogia http://artaki-artaki.blogspot.com/ www.dailymotion.com/psomas http://www.facebook.com/psomas.aris . www.flickr.com/photos/artaki/


 Περισσότερες  πληροφορίες,  βίντεο, φωτογραφίες,  στα  Links

artaki studios  Φωτογραφίες   http://www.flickr.com/photos/artaki/ 
artaki studios  Φωτογραφίες   https://plus.google.com/102462864393631720906/p
artaki studios  Φωτογραφίες   http://www.panoramio.com/user/1554711
artaki studios  βίντεο              http://www.youtube.com/asprogia            
● artaki studios  βίντεο              http://www.dailymotion.com/psomas 
● artaki studios  βίντεο              http://vimeo.com/user5069607
● artaki studios  blog                 http://artaki-artaki.BlogSpot.com/
● artaki studios facebook          http://goo.gl/ypl5o
● artaki studios on twitter         https://twitter.com/#!/domatia_xalkida                                            
● artaki studios  e mail                artakipsomas@yahoo.gr
● artaki studios  Skype name         is kanadas
 Περισσότερες  πληροφορίες  Πρωινές ώρες  6973498274.  Απογευματινές ώρες  2221042983  // 6973078138  
●  Πώς θα φτάσετε
Οδικές συγκοινωνίες: Με λεωφορεία του ΚΤΕΛ από την Αθήνα για τις περιοχές: Χαλκίδα (81 χλμ, 1 ώρα  
Σιδηροδρομικές συγκοινωνίες: από Αθήνα για Χαλκίδα
● Επίσης με λεωφορεία του ΚΤΕΛ και από Θεσσαλονίκη.

Άλκηστις Πρωτοψάλτη | Συνέντευξη 13 Φεβρουαρίου 2012

Άλκηστις Πρωτοψάλτη | Συνέντευξη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012 Γνωρίζουμε την Άλκηστι Πρωτοψάλτη ως κορυφαία ερμηνεύτρια, ως αγαπημένη φωνή που χρόνια τώρα μας ταξιδεύει σε ωκεανούς συναισθημάτων, βοηθώντας μας να μη χαθούμε ακόμη κι όταν όλα γύρω μας μοιάζουν χαμένα. Την ακούμε να τραγουδάει «είμαστε ακόμα ζωντανοί» και φουσκώνουν τα πνευμόνια μας κουράγιο. Σήμερα η Άλκηστις μας αποκαλύπτει και το άλλο πρόσωπό της. Εκείνο του βαθιά σκεπτόμενου και ανήσυχου για τις εξελίξεις πολίτη. Θα ρωτούσε τον Γιώργο Παπανδρέου «γιατί μας κορόιδευε λέγοντας λεφτά υπάρχουν» και, επίσης, αν «νοιώθει περήφανος που χαρακτήριζε διεφθαρμένη την Ελλάδα».
Δεν χρησιμοποιεί υψηλούς τόνους, αλλά είναι ευθύβολη. Χαρακτηρίζει «μοιραία πρόσωπα» για την Ελλάδα τον Γιώργο και τον Καραμανλή, αλλά τονίζει ότι πρέπει να κάνουμε όλοι την αυτοκριτική μας επειδή έως τώρα επιλέγαμε πολιτικούς του lifestyle που χάιδευαν τα αυτιά μας. Άδικο έχει; Προφανώς όχι. Θα ψηφίσει στις εκλογές; Αν ναι, ποιο κόμμα; «Δεν έχω αποφασίσει ακόμη», μας λέει αφοπλιστικά. «Ψάχνω άνθρωπο με όραμα και διάθεση αυτοθυσίας». Δε χάνει, όμως, την αισιοδοξία της. «Υπάρχει και η Ελλάδα που αντέχει και διαπρέπει». Και στο τέλος τέλος, «η Τέχνη είναι το τελευταίο καταφύγιο της ψυχής μας». Έχετε αποφασίσει ποιο κόμμα θα ψηφίσετε στις εκλoγές; Αν ναι, ποιο είναι αυτό; Υπάρχει κάποιος πολιτικός τον οποίο ξεχωρίζετε και για τον οποίο μπορείτε να πείτε «ναι αυτόν τον εμπιστεύομαι, μπορεί να πάει τη χώρα μπροστά»; Το εκλέγειν είναι δικαίωμα, όχι υποχρέωση, και η μη συμμετοχή μας στα κοινά και στην κοινωνία με έβρισκε πάντα αντίθετη. Iδιαίτερα αυτήν την περίοδο που συμβαίνουν τόσα γύρω μας. Με λυπεί ιδιαίτερα όταν βλέπω στις δημοσκοπήσεις τα μεγάλα ποσοστά αποχής. Ο αφορισμός του στυλ «εμένα δεν με εκφράζει κανείς» δε βοηθά να πάμε παρακάτω. Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι αποφάσεις θα συνεχίσουν να λαμβάνονται όσοι κι αν συμμετέχουν στις εκλογές. Μόνο με την ενεργή και θετική συμμετοχή μας μπορούμε να οδηγήσουμε τα πράγματα προς μια άλλη οδό και να βγούμε από την άβυσσο. Δεν είμαι ακόμη σε θέση να σας πω ποιό κόμμα θα ψηφίσω. Ποτέ δεν υπήρξα οπαδός κάποιου κόμματος. Πάντα τους άκουγα όλους και μετά αποφάσιζα. Το ίδιο θα κάνω και τώρα, αλλά με πιο αυστηρή διάθεση, γιατί πιστεύω πως όλοι έχουν ευθύνες για το γεγονός ότι φθάσαμε ως εδώ. Άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Αλλά όλοι. Θα ψηφίσω το κόμμα και τον άνθρωπο που θα με πείσουν ότι είναι αποφασισμένοι να βάλουν το «εμείς» πάνω από το «εγώ». Που θα είναι αποφασισμένοι να καταπολεμήσουν τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία, την κλεπτοκρατία, τη λογική του ρουσφετιού, του βολέματος, του κολλητού, του κονέ, της αναξιοκρατίας και της νεοελληνικής μαγκιάς που επιχειρεί να καταστήσει καθημερινή πρακτική τη νομιμοφάνεια και τη λογική του «ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό». Θα ψηφίσω έναν άνθρωπο με όραμα και αξίες, με διάθεση αυτοθυσίας και προσφοράς. Που δε θα φοβάται να τραβά μπροστά και δε θα στέκεται δειλός , μοιραίος και άβουλος μπροστά στις εξελίξεις. Ας ελπίσουμε οτι η κρίση θα αναδείξει έναν τέτοιο πολιτικό. «Γιώργο, είσαι περήφανος που χαρακτήριζες διεφθαρμένη την Ελλάδα;» Αν βλέπατε μπροστά σας τον Γιώργο Παπανδρέου τι θα του λέγατε; Αν συναντούσα τον Γιώργο Παπανδρέου θα τον ρωτούσα ό,τι και όλος ο λαός. - Είναι περήφανος που ως πρωθυπουργός, χαρακτήριζε την Ελλάδα, τη χώρα που τον εμπιστεύθηκε ως κυβερνήτη, ως την πιο διεφθαρμένη στον κόσμο; - Είναι περήφανος που οι υπουργοί του παρομοίαζαν την ελληνική οικονομία σαν Τιτανικό και άνοιγαν την όρεξη των κερδοσκόπων; - Γιατί μας κορόιδευε, λέγοντας ότι «λεφτά υπάρχουν»; Μόνο και μόνο για να πάρει την ψήφο μας, ενώ την ίδια στιγμή μιλούσε με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο; - Γιατί λίγο προτού μας βάλει στο Μνημόνιο, είχε κατηγορήσει το ΔΝΤ λέγοντας πως, όπου επενέβη, προκάλεσε τεράστιες ζημιές στην οικονομία, συρρίκνωσε τα εισοδήματα και ξεθεμελίωσε τα συστήματα πρόνοιας; Ότι ακριβώς συμβαίνει και σε εμάς. Άρα, γνώριζε πολύ καλά πού θα μας οδηγούσαν οι επιλογές του. - Έχει περπατήσει στην Αθήνα και στα άλλα αστικά κέντρα να δει ότι έχουν γεμίσει άστεγους και νεόπτωχους, που μέχρι χθές ζούσαν αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή και ξαφνικά έμειναν άνεργoι χωρίς σπίτι, φαγητό και ζωή; - Έχει δει τη θλίψη, τον πόνο και το σκοτάδι στα μάτια των ανθρώπων που μπορεί ακόμη να έχουν δουλειά, αλλά φοβούνται για το τι τους επιφυλάσσει η νέα μέρα; - Έχει καταλάβει ότι χιλιάδες νέοι άνθρωποι, επιστήμονες με εξαιρετικές σπουδές και προσόντα, φεύγουν από την πατρίδα και γίνονται μετανάστες για να βρουν δουλειά; Είναι δυνατόν να διώχνουμε το καλύτερο κομμάτι της νεολαίας μας; Να μη μπορούμε να του προσφέρουμε ζωή, ελπίδα και προοπτική στον τόπο του; Ποιος θα μείνει να δουλέψει για το μέλλον της Ελλάδας «Γιατί», Κώστα Καραμανλή; Και αν συναντούσατε τον Κώστα Καραμανλή; Ένα «γιατί»… θα ήταν η συνάντηση και με τον Κώστα Καραμανλή. - Γιατί άφησε το φως, τους διθυράμβους, το θαυμασμό, την υπερηφάνεια του 2004 να γίνει σκοτάδι, λίβελλοι, απαξίωση και ταπείνωση; - Γιατί η κυβέρνησή του δεν αξιοποίησε το κεφάλαιο των Ολυμπιακών, όπως συνέβη σε άλλες πόλεις που έγιναν αγώνες και η ανάπτυξη στη συνέχεια ήταν ραγδαία (π.χ. στη Βαρκελώνη); - Γιατί δεν μας ενημέρωσε για την πραγματική κατάσταση της οικονομίας αλλά μας καθησύχαζε ότι όλα ήταν καλά; - Γιατί, ενώ οι πολίτες τον εμπιστεύθηκαν για την επανίδρυση του κράτους , δεν έκανε τίποτα, αλλά αντίθετα συνέβαλε στη διαιώνιση αυτού του διεφθαρμένου, σπάταλου και σάπιου κρατικού μηχανισμού; - Γιατί, ενώ μας υποσχέθηκε να καταπολεμήσει τη διαφθορά, δεν τιμώρησε κανέναν που ενεπλάκη σε υποθέσεις κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος ; - Γιατί δεν έκανε τίποτα για τον Πολιτισμό όταν ήταν πρωθυπουργός, ενώ ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστήριζε ότι ο Πολιτισμός είναι εθνικό κεφάλαιο, το συγκριτικό μας πλεονέκτημα στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια; - Γιατί δεν παίρνει θέση σε αυτά που συμβαίνουν σήμερα; Γιατί δε μας λέει τη δική του αλήθεια για το πώς φθάσαμε σε αυτή την τραγική κατάσταση; Γιατί είναι απών; Δεν θέλω να φορτώσω στους δύο τελευταίους πρωθυπουργούς ό,τι έχει συμβεί στην πατρίδα μας, γιατί σίγουρα το κακό είχε ξεκινήσει πολύ πριν τον Γιώργο Παπανδρέου και τον Κώστα Καραμανλή. Αυτοί, όμως, υπήρξαν τα δύο μοιραία πρόσωπα που εκλήθησαν να διαχειριστούν την κορύφωση του δράματος που παιζόταν στη χώρα μας και οι επιλογές τους θα αποδεικνύονταν σωτήριες ή ολέθριες. «Θέλαμε πολιτικούς του lifestyle που χαϊδεύουν τ’αυτιά μας» Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί έκαναν το χρέος τους στις υποθέσεις των σκανδάλων ή φρόντισαν και τα κουκούλωσαν; Αν ζούσε ο Ιονέσκο, νομίζω ότι θα εμπνέονταν από τις εξεταστικές επιτροπές του ελληνικού Κοινοβουλίου! Τι εννοώ: Δε μπορεί η κοινωνία να βομβαρδίζεται συνεχώς με ειδήσεις για σκάνδαλα πολιτικών, τα οποία μάλιστα πολιτικοί είναι που τα φέρνουν στη δημοσιότητα (τις περισσότερες φορές), και στη συνέχεια πολιτικοί αναλαμβάνουν να τα διαλευκάνουν, και όμως στο τέλος να μη βρίσκεται κανένας που να έχει φταίξει! Είναι πάντα όλοι αθώοι! Άρα, ή κάνουν κομματικά παιχνίδια εξουδετέρωσης του αντιπάλου ή τα βρίσκουν μεταξύ τους και τα κουκουλώνουν, αφήνοντας πίσω τους μεγάλο θύμα την κοινωνία που τους παρακολουθεί ανήμπορη. Είναι βέβαιο ότι το πολιτικό μας σύστημα δεν έχει τη δύναμη της αυτοκάθαρσης. Φταίνε σίγουρα οι πολιτικοί για τη σημερινή κατάντια της χώρας. Μήπως, όμως, βολευτήκαμε και εμείς οι πολίτες όλα αυτά τα χρόνια; Λίγο με τους διορισμούς, λίγο με το ρουσφέτι, λίγο με το «μέσον» στην εφορία, την πολεοδομία, στην τροχαία για το σβήσιμο μιας κλήσης… Μέρος της ευθύνης για τη σημερινή κατάντια έχουμε και εμείς ως πολίτες. Οι πολιτικοί δεν είναι παρά κάποιοι από εμάς που τους αναθέτουμε τη διαχείριση των πολιτικών, κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων μας. Και υποτίθεται ότι επιλέγουμε ανθρώπους με όραμα, αρχές και αξίες για να ηγούνται της κοινωνίας μας, της χώρας μας. Βολευτήκαμε με αυτούς που μας τα έλεγαν ωραία, χωρίς να λένε τίποτα, με αυτούς που μας υπόσχονταν τα πάντα χωρίς στην πραγματικότητα να δίνουν τίποτα. Προτιμήσαμε τους πολιτικούς του καθρέφτη, του life – style, τους πολιτικούς star που χάιδευαν τα αυτιά μας, που δεν μας χάλαγαν χατήρι και νομίζαμε ότι διευκόλυναν τη ζωή μας. Μια διευκόλυνση που σήμερα μας κοστίζει πάρα πολύ. Το 2004, με εξυψωμένο τότε το ηθικό μας λόγω και της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων, είχατε κυκλοφορήσει δίσκο με τίτλο: “Να σε βλέπω να γελάς”. Γιατί ο πολίτης σταμάτησε να γελάει όπως πριν από 7 χρόνια; Ο πολίτης σταμάτησε να γελάει γιατί ξαφνικά ανακάλυψε ότι ζει ένα τεράστιο ψέμα εδώ και πολλά χρόνια. Ζούσε σε ένα πανέμορφο μπαλόνι το οποίο, όμως, δεν άντεξε και έσκασε. Έτσι βρέθηκε μόνος στο κενό, χωρίς πυξίδα και ελπίδα. Ένοιωθε περήφανος και γελούσε όταν φιλοξενούσε με τόση επιτυχία ένα τόσο μεγάλο γεγονός, όπως οι Ολυμπιακοί, και έπαιρνε εύσημα από όλον τον κόσμο. Όταν η Ελλάδα ακουγόταν σε όλον τον πλανήτη με τη φήμη και τη δόξα που της αξίζει, ενώ σήμερα έχει γίνει συνώνυμο της διαφθοράς, της κρίσης, του προβλήματος,της ειδικής περίπτωσης, του χάους (για να θυμηθούμε και το πρωτοσέλιδο της Liberation). Γιατί να χαμογελάει σήμερα ο Έλληνας που βλέπει το υστέρημά του να πηγαίνει χαμένο (και σ’ αυτήν την περίπτωση), καθώς πολλές από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις αντί να αξιοποιηθούν έχουν αφεθεί στην τύχη τους και σαπίζουν; Και όταν, παρά τα όσα συμβαίνουν, κανείς δεν απολογείται, κανείς δεν τιμωρείται για άλλη μια φορά; Θεωρείστε ομολογουμένως από τις λίγες πρέσβειρες του πολιτισμού της Ελλάδας στο εξωτερικό. Κάμπτεται ο εγχώριος πολιτιστικός μας πλούτος; Έχει, τελικά, απαξιωθεί ανεπανόρθωτα η χώρα μας; Αρνούμαι να πιστέψω ότι η χώρα μας έχει απαξιωθεί πλήρως. Ακόμη και σήμερα που όλα φαίνονται χαμένα υπάρχουν δύο Ελλάδες. Η Ελλάδα που μας οδήγησε στην άσχημη κατάσταση, αλλά και η Ελλάδα που δημιουργεί, διακρίνεται και ξεχωρίζει τόσο στο εσωτερικό όσο και παγκόσμια. Πρέσβεις της, επιστήμονες κι άνθρωποι των Γραμμάτων που διαπρέπουν, καλλιτέχνες που ταξιδεύουν την τέχνη τους σε όλον τον κόσμο, επιχειρηματίες που δημιουργούν, αθλητές που τιμούν τα χρώματα της σημαίας μας. Όταν, λοιπόν, έχεις αυτό το ανθρώπινο δυναμικό δεν μπορείς να φανταστείς ότι δεν υπάρχει ελπίδα, ότι δε υπάρχει προοπτική. Είμαι Ελληνίδα, αγαπώ την πατρίδα μου και θα το τραγουδώ παντού. «Η Τέχνη είναι το καταφύγιο της ζωής μας» «Ταξιδεύετε» το κοινό με τις ερμηνείες, την αισθαντικότητα της φωνής σας, το μέταλλό της. Πόσο χρειάζεται αυτό το ταξίδι στην εποχή μας; Εναποθέτει ο κόσμος τις όποιες ελπίδες του στην ψυχαγωγία; Πόσο μεγάλο πράγμα τελικά είναι η «σωτηρία της ψυχής» ; Ο Πολιτισμός και η Τέχνη μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο στην οικονομική, κοινωνική και ηθική κρίση. Μπορούν να λειτουργήσουν ως εφαλτήριο κοινωνικής ανάπτυξης. Οι άνθρωποι, όταν φθάσουν στα όρια των αντοχών τους μπορούν να υπερβούν τους εαυτούς τους. Γι’αυτό σε δύσκολες στιγμές στρέφονται στην Τέχνη. Η Τέχνη αποτελεί καταφύγιο της ψυχής των ανθρώπων. Μας βοηθά να ικανοποιήσουμε τις ψυχικές μας ανάγκες , να αφυπνιστούμε, να καταθέσουμε στο βάθος των πραγμάτων, εκεί που βρίσκονται τα όνειρα, οι ελπίδες και η ζωή. Όπως λέει και ο αμερικανός ποιητής E. E. Cummings: «Ζωή σημαίνει να έχεις γεννηθεί, αλλά Τέχνη να είσαι ζωντανός». Όσο για τη «σωτηρία της ψυχής», μήπως αυτός δεν ήταν πάντα ο αγώνας του ανθρώπου; Αυτός ο αγώνας τον κρατάει ζωντανό, αυτός ο αγώνας τον οδηγεί στο μέλλον. Είναι ενα «ταξίδι» που για άλλους ξεκινά λίγο νωρίτερα και για άλλους λίγο αργότερα. Κάποιοι κατορθώνουν να το πραγματοποιήσουν, κάποιοι πάλι όχι. Γιατί είναι ένα ταξίδι δύσκολο, γεμάτο Σειρήνες και Πειρασμούς. Η Άλκηστις του «Κυκλοφορώ και Οπλοφορώ» πόσο έχει αλλάξει από τη σημερινή; Το σίγουρο είναι ότι συνεχίζω να «κυκλοφορώ και να οπλοφορώ». «Όπλα» μου τότε, η σκληρή δουλειά, ο νεανικός ενθουσιασμός, ο σεβασμός στο κοινό, η αφοσίωση στην τέχνη μου, η πίστη σε πανανθρώπινες αξίες και αρχές. Στην πορεία προστέθηκαν στη «φαρέτρα» μου, η ωριμότητα, η εμπειρία, περισσότερα χρώματα, περισσότερα αρώματα, περισσότερα όνειρα. Μπαχάρι, κανέλλα και γιορτή, σκοπεύουν και καταφέρνουν μοναδικά να μας «ταξιδέψουν» σε μιάν αλλη εποχή αλλά με νέες μουσικές μέσα από μια γιορτή μουσικών αξιώσεων. Πόσο παραγωγικό και δημιουργικό είναι να ανατρέχει κανείς στο παρελθόν του για να εκτιμήσει το παρόν ή και το μέλλον του; Αθήνα – Κωνσταντινούπολη – Αλεξάνδρεια – Βαλκάνια: γιατί αναζωογονεί μια βόλτα γύρω από τη «βάση» μας; Η παράσταση με την Ευανθία Ρεμπούτσικα, στο Παλλάς, στήθηκε με αγαπημένα τραγούδια και μελωδίες από το παρελθόν και το παρόν, με ηχοχρώματα και παραδοσιακά όργανα από τις γειτονιές του Ελληνισμού. Ρυθμοί και αρώματα συναντήθηκαν με τρυφερότητα και πάθος ,για να μας θυμίσουν τα ανεξίτηλα σημάδια που άφησε ο Πολιτισμός μας. Κάναμε μιa βαθιά βουτιά στο χρόνο και η ανάσα μας συνόρευσε με ό,τι αξίζει στη ζωή. Η βόλτα γύρω από τη «βάση» και τον εαυτό μας μας δίνει δύναμη και ώθηση για να συνεχίσουμε το ταξίδι. Ένα ταξίδι, μιa αλήθεια, ένα φως στην σκοτεινή εποχή που διανύουμε. Τραγουδάμε όχι για να ξεχάσουμε αλλά για να θυμηθούμε. Με την Ευανθία ξαναβρεθήκαμε μετά από πολλά χρόνια. Επανεκκινήσαμε τη σχέση μας, θυμηθήκαμε, γελάσαμε, νοιώσαμε μια γλυκόπικρη γεύση και ενώσαμε τη διάθεσή μας για να ξορκίσουμε το κακό των spreads , των CDS, του PSI, των «κουρεμάτων» και των «χτενισμάτων». Πώς παντρεύεται η συνθετική αυθεντία της Ευανθία Ρεμπούτσικα με το μέταλλο και την αισθαντικότητα της φωνής σας; Στο «Παλλάς» η ζεύξη αυτή απέδωσε μαγικές μελωδίες και μια πρωτόγνωρη καλλιτεχνική εμπειρία. Θα επαναληφθεί; Να περιμένουμε το ίδιο και στην επερχόμενη δισκογραφική σύμπραξή σας; Μας περιμένουν και άλλα «γλυπτά» και «χρόνια έρωτα»; (σ.σ. τα νέα τραγούδια «Γλυπτό» και «Πέντε χρόνια σε ερωτεύομαι» ήδη έχουν αγαπηθεί). Η Ευανθία είναι ελεύθερο πουλί που πετά στον ελληνικό ουρανό με τα χρώματα της Ανατολής. Οι μελωδίες και η ευαισθησία της λειώνουν και το πιο ισχυρό μέταλλο. Είναι συναίσθημα πρωτόγονο, αρχέγονο, που σε διαπερνά χωρίς να το καταλάβεις, σε κυριεύει και σου ξυπνά συναισθήματα. Τα βλέπεις όλα πολύ όμορφα γύρω σου …έστω για λίγο. Είμαι ευτυχής που σ’ αυτή την συγκεκριμένη εποχή εκφραστήκαμε ταυτόχρονα με ό,τι καλύτερο είχε η ψυχή μας- και η εμπειρία μας καταγράφηκε απλά και αληθινά. Ξεκινώντας από την Ευανθία με το κόκκινο βιολί της, μέχρι το κανονάκι, το ακορντεόν, τα κρουστά, την τρομπέτα, το όρθιο μπάσο, το τσέλο ,το μπουζούκι ,τις κιθάρες το πιάνο και τόσα άλλα παραδοσιακά όργανα, μέχρι τη φωνή…όλοι δώσαμε τα καλύτερά μας. Και να σας ομολογήσω ότι η διαδικασία της παραγωγής ενός cd είναι η μισή χαρά από τη διαδρομή του. Το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης θα το πάρετε στα χέρια σας τέλη Μαρτίου. Θα ήθελα, κλείνοντας αυτή την συνέντευξη να χαρίσω στους αναγνώστες του aixmi.gr τους στίχους ενός ακόμη νέου τραγουδιού, γραμμένους από τον Αρη Δαβαρακη… Για που τραβάς ελπίδα και μες την καταιγίδα πάλι τι ζητάς Που βρήκες την αχτίδα ,που βρήκες το χρυσάφι που κρατάς; Για που τραβάς ελπίδα εδώ ειν’ η Ατλαντίδα μη χαμογελάς Δεν έχεις καταλάβει στο πιο βαθύ σκοτάδι προχωράς Τα στολίδια αυτά που έχεις στο λαιμό Ποιός τα χάρισε μέσα στον πόλεμο Τα διαμάντια αυτά είναι σα δάκρυα Μοιάζουν να ’ρχονται από πολύ μακρυά Ελπίδα σε ζηλεύω, συχνά σε κοροιδεύω και σε υποτιμώ Δεν σε πολυπιστεύω τα όνειρα ν’ αποφεύγω προτιμώ Μα όταν πια βουλιάζω και βαριαναστενάζω τότε σκέφτομαι Πού να’χει πάει η ελπίδα Η μόνη πια πατρίδα που έχουμε… [*Η παράσταση "ΜΠΑΧΑΡΙ, ΚΑΝΕΛΛΑ και ΓΙΟΡΤΗ" θα παρουσιαστεί ξανά στο Παλλάς στην Αθήνα στις 13 & 14 Μαρτίου. To album της Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε μουσική Ευανθίας Ρεμπούτσικα θα κυκλοφορήσει στα τέλη Μαρτίου.] 8 σχόλια στο “ Γιώργος και Καραμανλής τα μοιραία πρόσωπα της Ελλάδας” Ο/Η Σπηλιος Ζαχαροπουλος λέει: Φεβρουαρίου 9, 2012 στις 9:55 μμ Απο Γερμανο αθλητη δεν νικηθηκα. Ο καλυτερος τους Jurgen May ηταν πισω μου στους Πανευρωπαικους και ας ειχε πολυ καλυτερη ατομικη επιδοση απο μενα.Δενπρεπει να νικηθουμε ως λαος. Οι Ελληνες ενωμενοι δεν χανουν.Ο Αγωνας φιλες και φιλοι ειναι αναγκη τωρα να δοθει με αισιοδοξια και πολυ δουλεια απ’ολους μας.Ολοι στην προσπαθεια. Οι μαγκες στα δυσκολα φαινονται!!!! Δεν μας ετυχε πολιτικο προσωπικο ικανο,εντιμο και απαλλαγμενο απο κομματικη ιδιοτελεια αλλα αυτο δεν ειναι αιτια να μην αναλαβουμε τις ευθυνες που μας αναλογουν και να δωσουμε με αισιοδοξια την σκηρη μαχη. Η Ιστορια μας και ο αναγνωρισμενος παγκοσμια Πολιτισμος της Πατριδας μας το απαιτουν.Ποιος εφταιξε λιγοτερο η περισσοτερο δεν ειναι της στιγμης.Διαπιστωση ειναι οτι το κυριαρχο προβλημα στην χωρα μας ειναι το πολιτικο και μετα το οικονομικο.Ανεπαρεια κομματικων ηγεσιων με μικροπολιτικες συμπεριφορες. Εμεις ομως μπορουμε να τρεξουμε γρηγοροτερα απο τις ηγεσιες μας και να προλαβουμε την Φθορα. Απάντηση Ο/Η Ελένη Αθανασούλη λέει: Φεβρουαρίου 9, 2012 στις 11:17 μμ Ελένη Αθανασούλη Κυρία Πρωτοψάλτη, Εξαιρετική, μεστή, εκρηκτική ερμηνεύτρια, ζωντανή κι ελπιδοφόρα! Απάντηση Ο/Η ΜΑΝΩΛΗΣ λέει: Φεβρουαρίου 10, 2012 στις 7:09 μμ …ΠΟΥ ΝΑ ‘ ΧΕΙ ΠΑΕΙ Η ΕΛΠΙΔΑ…ΑΡΑΓΕ;;;; ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΜΟΝΗ ΠΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ Η…ΨΥΧΗ!!!! Απάντηση Ο/Η ΧΡΗΣΤΟΣ λέει: Φεβρουαρίου 11, 2012 στις 10:00 πμ ΑΠΟ ΣΥΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΛΛΙΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΛΗΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΌΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΊΑ ΔΕΙΝΩΝ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΌΠΟΥ. ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΕΊ Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΤ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ; Απάντηση Ο/Η Απόλλωνας Διονυσόπουλος λέει: Φεβρουαρίου 14, 2012 στις 1:03 μμ κ.Πρωτοψάλτη συγχαρητήρια για την συνέντευξή σας και για τις θέσεις σας, να διαβάζουμε πιο συχνά τέτοιες συνεντεύξεις σας. Σας χρειαζόμαστε πιο πολύ αυτην την εποχή Απάντηση Ο/Η Γιάννης Παπαπέτρου λέει: Φεβρουαρίου 14, 2012 στις 8:45 μμ Συγχαρητήρια για την παρέμβασή σας αυτην. Μια πλευρά σας πράγματι που δεν την ξέραμε. Να παρεμβαίνετε πιο συχνά στα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα της χώρας μας. Καθαρές φωνές σαν την δικιά σας πρέπει να ακούγονται. Και πάλι μπράβο σας. Απάντηση Ο/Η Ελενα λέει: Φεβρουαρίου 25, 2012 στις 6:58 μμ κυρία Πρωτοψάλτη σας αξίζουν χίλια μπράβο για την συνέντευξή σας.Εκτός από σπουδαία καλλλιτεχνης είστε και ‘ανθρωπος που νοιάζεται για την πατρίδα μας. Μια πλευρά σας που πράγματι δεν την ξέραμε, Και εσείες οι καλλιτέχνες που τόσο αγαπάμε πρέπει να κανετε κάτι για την κατασταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας. Να δίνετε πιο συχνά τετοιες συνεντεύξεις σας Απάντηση Ο/Η Ευάγγελος Αντωνάτος λέει: Φεβρουαρίου 27, 2012 στις 2:05 μμ κυρία Πρωτοψάλτη, έχετε απόλυτο δίκιο σ’αυτά που λέτε. Αλλά η ελλάδα δεν γεννήθηκε το 2009. Πολλοί ψηφίσανε Καραμανλή και μόνο που είπε για ΄΄Αναδιοργάνωση του Κράτους΄΄.Όλοι πιστέψαμε ότι μετά και την επιτυχία των ολυμπιακών αγώνων με μιά πρωτοφανή εθελοντική προσφορά με ομόνοια,διάθεση και χαμόγελο δώσαμε τόσα πολλά για να δείξουμε σε όλο τον κόσμοτί μπορούμε να κάνουμε και τί δυνατότητες έχουμε, τότε ήταν η μεγάλη ευκαιρία.Και τί έγινε αντ’αυτού; Ξεχύθηκαν και έπειασαν τα πόστα όλοι οι επιτήδιοι με τα ΚΟΝΕ που είχε ο καθένας,και με την ανοχή ή και την προτροπή αξιοματούχων της Κυβέρνησης και φθάσαμε στις πρωτοφανείς κλεψιές και απάτες που γίναμε όλοι μάρτυρες. Εγώ τουλάχιστον τόσες πολλές κλεψιές,απάτες και κάθε είδους κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος σε τόσο μικρό χρόνο, δεν θυμάμε… Και μετά,κλείσημο της Βουλής,διαγραφή των πάντων και καθαρίσαμε. Προσλήψεις εγίνοντο και κατά τον μήνα των εκλογών,που απαγορέυεται.Και μας έλεγαν από πάνω,ότι όλα βαίνουν καλώς. Όλα αυτά τα ξεχάσαμε,το κράτος γεννήθηκε ξαφνικά το 2009.Εκεί οί έξυπνοι,τραβάνε γραμμή Και λένε ότι ο γιώργος είπε πως λεφτά υπάρχουν Και δεν υπήρχαν λεφτά; Αυτά που βγήκαν στην Ελβετία,πού ήταν; .Εδώ μέσα ,δεν ήταν; Στο τέλος δραπέτευσαν…όλοι καθαροί και ασφαλείς, και την απασφαλισμένη βόμβα….την πήρε το κορόιδο που ακολούθησε Όποιος κι’αν ήταν αυτός. Βέβαια ξεχάσαμε όλοι ότι κάθε κακό έχει την αρχή του…. Πάντα φταίει ο τελευταίος…Έτσι; Καλά να πάθουμε Ο χειρούργος πετσοκόβει τον ασθενή τον παρατάει φωνάζει άλλους να τον σώσουν αυτός από πάνω παρακολουθεί ,και τους κορο’ι’δεύει που δεν μπορούν….να τον σώσουν Με τις υγείες μας..

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

gianniotis: Επιτέλους! Δεν υπάρχει ένας πατριώτης;

gianniotis: Επιτέλους! Δεν υπάρχει ένας πατριώτης;

gianniotis: Η έκθεση της γερμανικής πρεσβείας που τρόμαξε το Βερολίνο και άλλαξε τα δεδομένα

gianniotis: Η έκθεση της γερμανικής πρεσβείας που τρόμαξε το Βερολίνο και άλλαξε τα δεδομένα

gianniotis: Η έκθεση της γερμανικής πρεσβείας που τρόμαξε το Βερολίνο και άλλαξε τα δεδομένα

gianniotis: Η έκθεση της γερμανικής πρεσβείας που τρόμαξε το Βερολίνο και άλλαξε τα δεδομένα

gianniotis: STRATFOR: "Η Ελλάδα εκτός ευρωζώνης με κόστος 2 τρισ. ευρώ"!

gianniotis: STRATFOR: "Η Ελλάδα εκτός ευρωζώνης με κόστος 2 τρισ. ευρώ"!

gianniotis: Κρεμάλες; Ποιός μίλησε γιά κρεμάλες;

gianniotis: Κρεμάλες; Ποιός μίλησε γιά κρεμάλες;

Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2012

15 τοκισμένα ψέμματα και μια χρεοκοπημένη αλήθεια

O Γρηγόρης Φαρμάκης αναλύει το γιατί μια έξοδος από το ευρώ δεν θα ήταν ανώδυνη και μετράει τα ψέμματα που συνοδεύουν αυτή την άποψη. Στείλτε μας τη δική σας 46 | Σχολιάστε 10.000 ενήλικες πήραν Proficiency & Lower μαζί μας. Εσύ; Μάθε Αγγλικά με τους καλύτερους. www.eurodiastasi.gr Προβεβλημένες καταχωρήσεις Δημοσιεύτηκε: Φεβρουάριος 20 2012 14:05 Ενημερώθηκε: Φεβρουάριος 20 2012 16:30 Με αφορμή το άρθρο του Κ. Βαξεβάνη "Χρεοκοπημένες Αλήθειες και Τοκισμένα Ψέμματα", ο Γρηγόρης Φαρμάκης επιχειρεί να απαντήσει, υποστηρίζοντας ότι ο ισχυρισμός ότι η λύση στο "ελληνικό πρόβλημα" είναι η έξοδος από το ευρώ, είναι παντελώς αστήρικτος. Ακολουθεί το κείμενο όπως δημοσιεύθηκε στο blog του κ. Φαρμάκη. Στείλτε μας την άποψή σας. Την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύτηκε στο «Κουτί της Πανδώρας» το άρθρο του Κώστα Βαξεβάνη «Χρεοκοπημένες Αλήθειες και Τοκισμένα Ψέμματα» στο οποίο αναλύεται πως η χρεοκοπία μας οφείλεται αποκλειστικά στο ευρώ και πως η χρεοκοπία και η έξοδός μας από το ευρώ θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα με αποτελεσματικό και σχεδόν ανώδυνο τρόπο. Όταν το διάβασα, έγραψα στο twitter ότι «μέτρησα τουλάχιστον τριάντα ανακρίβειες πριν κουραστώ και σταματήσω να μετράω», προκαλώντας την ενοχλημένη αντίδραση του αρθρογράφου για τον «αστήρικτο αφορισμό μου» και την πρόκληση να τον αποδείξω. Δέχτηκα την πρόκληση. Παραδέχομαι την ήττα μου. Η αλήθεια είναι ότι κουράστηκα να γράφω ήδη από τα πρώτα 15 τοκισμένα ψέμματα. Τα υπόλοιπα 15 ψέμματα που χρωστάω, μπορείτε να τα βρείτε στο πολύ καλό άρθρο του Σωτήρη Κατσέλου, «Οι αλήθειες της δραχμής και χρεοκοπημένες απλοποιήσεις». Περιλαμβάνουν αυτά που αφορούν την θεωρία συνωμοσίας στο δεύτερο μισό του άρθρου, διάφορα νοτιοαμερικάνικα παραμύθια και λαϊκούς θρύλους για μνημόνια και κερδοσκόπους. Εγώ, παραιτούμαι. Τα τοκισμένα ψέμματα, αριθμημένα, με την σειρά που εμφανίζονται στο άρθρο. Μερικά είναι σημαντικά και επικίνδυνα, άλλα ασήμαντα. Αλλά, από την άλλη, δεν υπάρχουν ασήμαντα ψέμματα για ένα σημαντικό θέμα. Η χρεωκοπημένη αλήθεια, στο τέλος. 1) «Το ευρώ είναι το ενιαίο νόμισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» Όχι βέβαια. Το ευρώ είναι το ενιαίο νόμισμα της Ευρωζώνης, όχι της Ε.Ε. Η διαφορά είναι σημαντική, καθώς το άρθρο, με ένα λογικό άλμα, επικαλείται παρακάτω την οικονομική και πολιτική ανομοιογένεια ολόκληρης της Ε.Ε. ως δομική αδυναμία της Ευρωζώνης, αγνοώντας την παράλληλη και ανεξάρτητη θεσμική δομή και λειτουργία της, όσο και ότι το ευρώ σχεδιάστηκε για κράτη που είχαν ήδη πετύχει τον απαραίτητο βαθμό οικονομικής σύγκλισης. Δεν σχεδιάστηκε βέβαια για κράτη που έλεγαν ψέμματα. 2) «Η Ε.Ε ενοποιήθηκε οικονομικά, αποκτώντας κοινό νόμισμα, αλλά δεν ενοποιήθηκε πολιτικά» Όχι. Το ευρωπαϊκό project δεν ήταν τόσο αφελές ώστε να θεωρεί ότι αρκεί ένα κοινό νόμισμα για την οικονομική ενοποίηση, όπως αφήνει το άρθρο να εννοηθεί, ούτε το ευρώ φτιάχτηκε εν κενώ. Είχαν προηγηθεί πέντε δεκαετίες δημιουργίας του νομικού «κοινοτικού κεκτημένου» που περιορίζει με πρωτοφανή ιστορικά τρόπο την οικονομική ανεξαρτησία των κρατών-μελών επιβάλλοντας κοινές αρχές, η υλοποίηση των πυλώνων της ελεύθερης μετακίνησης προσώπων, προϊόντων και κεφαλαίων, και των κοινών ανεξάρτητων θεσμών που τους προστατεύουν, καθώς και κοινές συντονισμένες επιμέρους πολιτικές, όπως η Κοινή Αγροτική Πολιτική, ενώ η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διασφαλίζει κοινή νομισματική πολιτική στο υποσύνολο της Ευρωζώνης. Αν κάτι άφησε χώρες σαν την Ελλάδα ασύδοτες, ήταν η έλλειψη δημοσιονομικής εποπτείας και ελέγχου τήρησης των ευρωπαϊκών συνθηκών, όχι η έλλειψη πολιτικής ενοποίησης. 3) «Δηλαδή δεν συμβαίνει ό,τι συμβαίνει για παράδειγμα στις ΗΠΑ όπου κονδύλια από μια πλούσια Πολιτεία κατευθύνονται σε μια φτωχή για την αναγκαία ισορροπία» Εντελώς ανακριβές. Η πολιτική αναδιανομής είναι θεσμοθετημένη από δεκαετίες και υλοποιείται με το Ταμείο Συνοχής, τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και τα ΕΣΠΑ, και μάλιστα σε επίπεδο περιφέρειας και όχι κράτους, ώστε να υπερβαίνει και αυτές τις εσωτερικές ανομοιογένειες των κρατών. Δισεκατομμύρια ευρώ έχουν συνολικά μετακινηθεί από πλούσιες σε φτωχές περιοχές, σε μεγαλύτερη ίσως κλίμακα απ' ότι στις ΗΠΑ. 4) «Η χρηματοδότηση επέτρεπε αγορά των γερμανικών και γαλλικών προϊόντων, άρα συνέφερε τις ισχυρές χώρες που εφάρμοζαν αυτή την πολιτική, αλλά δημιούργησε σοβαρά προβλήματα» Λογικό άλμα: με ολίγη από θεωρία συνωμοσίας, υπονοεί, ακόμη και μέσω της γραμματικής σύνταξης, ότι όχι μόνο ο δανεισμός μας επιβλήθηκε (ποιά άραγε είναι αυτή η πολιτική που «εφάρμοζαν»;), αλλά μας επιβλήθηκε και η μη παραγωγική αξιοποίησή του. Κάτι σαν τους ναρκέμπορους που παρασύρουν τα θύματά τους δηλαδή. Αναρωτιέμαι όμως, χωρίς το ευρώ, δεν θα αγοράζαμε γερμανικά και γαλλικά προϊόντα; Σε τι ποσοστό των Γαλλικών και Γερμανικών εξαγωγών αντιστοιχούν οι Ελληνικές εισαγωγές; Πως γλίτωσαν από αυτήν την παγίδα του υπερδανεισμού άλλα κράτη; Δηλαδή πριν το ευρώ και τα χαμηλά επιτόκια του, δεν δανειζόμασταν και ακριβά και υπέρμετρα; Και από την άλλη: αν ο σκοπός της ευρωπαϊκής αυτής πολιτικής ήταν η προώθηση των γαλλικών και γερμανικών εξαγωγών, γιατί το ευρώ κρατήθηκε ακριβό και υπερτιμημένο; 5) «Οι ελληνικές κυβερνήσεις προτιμούσαν να δανείζονται από το να επεξεργάζονται πλάνα για την οικονομία. Η χώρα έπαψε να είναι ανταγωνιστική και αναπτύχθηκαν διάφορα παρασιτικά φαινόμενα» Ο δανεισμός ήταν ακριβώς ένα πλάνο για την οικονομία, όχι υποκατάστατό του. Κακό, αναποτελεσματικό, εκτός ελέγχου, αλλά απολύτως συνειδητό, κεϋνσιανό πλάνο ανάπτυξης με δανεικά. Η ανακρίβεια όμως είναι αλλού: Η ανταγωνιστικότητα της χώρας δεν χάθηκε με την είσοδό της στο ευρώ και λόγω του φτηνού δανεισμού, ούτε τα παρασιτικά φαινόμενα εμφανίστηκαν τότε. Μπορεί να αποδειχτεί εύκολα από τα στοιχεία, ότι και πριν το ευρώ και τα χαμηλά του επιτόκια, και πολύ δανειζόμασταν, και ανταγωνιστικοί δεν ήμασταν, και παρασιτικά φαινόμενα ανθούσαν. Απλά αφήναμε την δραχμή να διολισθαίνει για να τα σκεπάσουμε με πληθωρισμό και δανεικά. 6) «Η περίοδος της μεγάλης διαφθοράς είναι η περίοδος ένταξης στο ευρώ» Ο Κουτσόγιωργας, τα σκάνδαλα Κοσκωτά, τα γρηγορόσημα και οι μίζες, προφανώς δεν υπήρχαν πριν. 7) «Αν η κρίση στην Ελλάδα δεν οφείλεται στο ευρώ αλλά στην δημοσιονομική της απειθαρχία, γιατί πειθαρχημένες χώρες όπως η Ιρλανδία ή η Ισπανία αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα;» Δηλαδή αν δεν οφείλεται στην δημοσιονομική απειθαρχία, τότε δεν μπορεί παρά να οφείλεται στο ευρώ. Δηλαδή δεν υπάρχει καμία άλλη εναλλακτική. Αλλά κατ’αρχήν, φυσικά και δεν οφείλεται μόνο στην δημοσιονομική της απειθαρχία. Οι περιορισμοί στην λειτουργία των αγορών, το μεγάλο κράτος, η ακαμψία στην αγορά εργασίας, η γραφειοκρατία, η εχθρικότητα στην επιχειρηματικότητα και στις επενδύσεις, η διαφθορά και η έλλειψη διαφάνειας, δεν έχουν να κάνουν με την δημοσιονομική απειθαρχία. Ούτε με το ευρώ όμως. Η έλλειψη ανταγωνιστικότητας του υπόλοιπου Ευρωπαϊκού Νότου οφείλεται σε τέτοια φαινόμενα ακριβώς, ενώ είναι γνωστό ότι η περίπτωση της Ιρλανδίας είναι εγγενώς διαφορετική. 8) «Ο επιστημονικός όρος είναι στάση πληρωμών αλλά αποφεύγεται από πολιτικούς, δημοσιογράφους και βέβαια τραπεζίτες» Όχι. Ο επιστημονικός όρος, «default» αφορά ειδικά την αδυναμία έγκαιρης αποπληρωμής δανείου, δηλαδή κατά λέξη την χρεωκοπία, και όχι την στάση πληρωμών γενικά. Η στάση πληρωμών μπορεί να αφορά οποιαδήποτε υποχρέωση, πχ μισθούς, εξοφλήσεις υποχρεώσεων κλπ, και να είναι προσωρινή. Ο συγγραφέας υπέπεσε στο αδίκημα για το οποίο κατηγορεί «πολιτικούς, δημοσιογράφους και βεβαίως τραπεζίτες». Την ιδιοτελή διαστροφή των λέξεων. 9) «Οι δανειστές (όπως και οι τράπεζες από τις οποίες δανειζόμαστε ως πρόσωπα) έχουν συνήθως πάρει τα λεφτά τους από τόκους και "ανταποδοτικές" ενέργειες» Μαθηματικά ανακριβές. Οι δανειστές παίρνουν όλα τα λεφτά τους στην λήξη του δανείου. Εκτός αν θεωρούμε ότι οι τόκοι είναι ανήθικοι, ή ότι το χρήμα δεν έχει κόστος ευκαιρίας ή ρίσκο, και άρα πρέπει να δανείζεται με μηδενικό τόκο. Όμως, ακόμα κι αν ήταν έτσι, επειδή τα κρατικά ομόλογα δεν αποπληρώνονται με μηνιαίες δόσεις όπως τα καταναλωτικά δάνεια, αλλά στη λήξη τους, η άρνηση πληρωμής τους οδηγεί σε απώλεια του συνολικού αρχικού κεφαλαίου. Και τώρα, από τα αστεία, στα επικίνδυνα: 10) «Οι καταθέσεις στις Τράπεζες μετατρέπονται στο νέο νόμισμα (δεν χάνονται όπως υποστηρίζουν κάποιοι) όπως και τα χρέη του καθενός» Αυτό θα ίσχυε αν το νέο νόμισμα διατηρούσε την ίδια αγοραστική δύναμη με το ευρώ. Αν όμως η όλη λογική της εξόδου από το ευρώ είναι η αποφυγή της εσωτερικής υποτίμησης με μια ονομαστική υποτίμηση (όπως άλλωστε υποστηρίζει το άρθρο), η πραγματική αξία των καταθέσεων θα μειωθεί κατά το ποσοστό της ονομαστικής υποτίμησης. Τουλάχιστον στο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι την υποθετική ολοκληρωτική υποκατάσταση των εισαγωγών, όχι μόνο καταναλωτικών προϊόντων, αλλά και εξοπλισμού, πρώτων υλών, καυσίμων από την εγχώρια παραγωγή. Αν, και όταν αυτό γίνει εφικτό. 11) «Με το νέο νόμισμα η χώρα αποκτά ανταγωνιστικότητα» Αυτό προφανώς θα συνέβαινε αν η χώρα γινόταν πιο φτηνή από τους ανταγωνιστές της. Ανταγωνιστές μας είναι αυτοί που εξάγουν στους ίδιους πελάτες τα ίδια προϊόντα που παράγουμε και εξάγουμε και εμείς. Άρα θα πρέπει να είμαστε φθηνότεροι από αυτούς. Σκεφτείτε τι παράγουμε, ποιοί είναι οι ανταγωνιστές μας και πόσο θα έπρεπε να υποτιμηθεί η δραχμή για να είμαστε σε σχέση με αυτούς ανταγωνιστικοί. qed ή ελληνιστί, όπερ έδει δείξαι. 12) «Με την έξοδο από την ευρωζώνη θα φτηνύνουν τα είδη πρώτης ανάγκης και θα ακριβύνουν τα εισαγόμενα (αυτοκίνητα, τηλέφωνα κλπ)» Ο αφορισμός αυτός κάνει πολλές λανθασμένες παραδοχές. Ότι πχ τα είδη πρώτης ανάγκης αποτελούν το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των εξόδων ενός νοικοκυριού. Ότι τα είδη πρώτης ανάγκης παράγονται στην Ελλάδα, με ελληνικές πρώτες ύλες, ή ότι μπορούμε να αρχίσουμε αύριο να τα παράγουμε στην ποιότητα και στις ποσότητες που χρειαζόμαστε. Ότι το κόστος των καυσίμων, του εξοπλισμού, και των πρώτων υλών δεν επηρεάζουν το τελικό κόστος. Και αντίστροφα. Ότι τα τηλέφωνα, οι υπολογιστές, τα αυτοκίνητα, οι μαγνητικοί τομογράφοι, τα φάρμακα, δεν είναι είδη πρώτης ανάγκης. Αλλά ακόμη κι αν ίσχυε, μόνο η Κούβα και η Βόρεια Κορέα προσπαθούν να ζουν μόνο με είδη πρώτης ανάγκης. 13) «Οι ξένοι δανείζουν λεφτά για να παίρνουν λεφτά, όπως οι Τράπεζες» Όχι. Αν ήταν έτσι θα συνέχιζαν να μας δανείζουν οι αγορές. Οι επενδυτές μπορούν να βρουν πιο ασφαλείς και πιο προσοδοφόρες τοποθετήσεις των χρημάτων τους σε άλλα πιο αξιόχρεα κράτη. Πολλά από τα κράτη που μας δανείζουν τώρα, το κάνουν συνειδητά, με αποφάσεις των κοινοβουλίων τους, για να αποφύγουν τον συστημικό κίνδυνο που θα προκαλέσει η κατάρρευσή μας, και σε πολλές περιπτώσεις με πολλή μικρή διαφορά πια ανάμεσα στο επιτόκιο με το οποίο δανείζονται και αυτό με το οποίο μας δανείζουν. Το ότι θέλουν να μην χάσουν τα χρήματα αυτά, δεν τα κατατάσσει στην κατηγορία των κερδοσκόπων. 14) «Τα δύο μνημόνια στηρίζονται σε αυτό που αποκαλείται εσωτερική υποτίμηση. Δηλαδή η χώρα δεν γίνεται ανταγωνιστική με την υποτίμηση δικού της νομίσματος, αλλά με μείωση μισθών και δαπανών» Αυτό υπονοεί ότι με το δικό της νόμισμα, αν και υποτιμημένο, θα αποφύγει την μείωση μισθών και δαπανών, κάνοντας ουσιαστικά δύο αυθαίρετες υποθέσεις. Πρώτον, ότι η αγοραστική δύναμη των ονομαστικών - στο νέο νόμισμα - μισθών, οι οποίοι θα μείνουν σταθεροί, θα μείνει και αυτή αλώβητη (άρα με πλήρη υποκατάσταση εισαγωγών) - ώστε να μείνουν σταθεροί οι και πραγματικοί μισθοί. Δεύτερον, ότι το κράτος θα καταφέρει να έχει μηδενικό πρωτογενές έλλειμμα - αφού δεν δανείζεται πια - χωρίς μείωση μισθών και δαπανών, χωρίς αύξηση φορολογίας - η οποία μειώνει το διαθέσιμο εισόδημα- και χωρίς να τυπώσει πληθωριστικό χρήμα, το οποίο αυτομάτως θα μειώσει την πραγματική αξία των μισθών. 15) «Στο Μέγαρο Μαξίμου, ένας Τραπεζίτης πρωθυπουργός» Λάθος. Διαβάστε το βιογραφικό του. Αν δεν ξέρετε τι είναι μια Κεντρική Τράπεζα, google it. Και η χρεωκοπημένη αλήθεια: Το σημείο αυτό είναι εκτός συναγωνισμού, και γι’αυτό εκτός αρίθμησης. Για να επιβεβαιώσουμε ή να απορρίψουμε αυτόν τον ισχυρισμό, θα πρέπει, σεβόμενοι την επιστημονική μεθοδολογία, αναγκαστικά να συγκρίνουμε με κράτη όπου δεν λειτουργεί η αγορά (αυτό που λέγεται control group στην μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας). Αν λοιπόν η λειτουργία της αγοράς δεν έχει θετικά αποτελέσματα, θα πρέπει εκεί όπου δεν λειτουργεί καθόλου να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για το κοινωνικό σύνολο. Βρήκα μόνο την Βορεια Κορέα, και για λίγο ακόμα την Κούβα. Ο ισχυρισμός επιβεβαιώνεται από τις ορδές των οικονομικών μεταναστών που εγκαταλείπουν τις Ηνωμένες Πολιτείες ή την Ευρώπη και απελπισμένοι ζητούν άσυλο στις δυο αυτές χώρες. Ισοτιμια χρυσησ λιρασ Ζωντανές τιμές, On line συναλλαγές. Δοκιμάστε την Δωρεάν πλατφόρμα μας! gr.SaxoBank.com Πούλα Ό,τι Δεν Θες Πια Θες να Βγάλεις Λεφτά απ'το Πουθενά; Πούλα τα Πάντα στο ricardo.gr ricardo.gr Προβεβλημένες καταχωρήσεις Text Email Print 3€ για έκπτωση 43% στην αγορά ηλεκτρικής θερμαινόμενης κουβέρτας μάρκας AEG - Me&home by Getitnow.gr 25€ για ένα πλήρες Ιταλικό μενού για 2 στην Pizza Diva στο Κουκάκι Μόνο για άνδρες: Απαλλαγείτε από τους πόνους και τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τα πόδια σας ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ: Σύνδεση ή Εγγραφή Απαιτείται σύνδεση για σχολιασμό Δημοσίευση 46 σχόλια Paused prophil 15 τοκισμένα ψέμματα και μια χρεοκοπημένη αλήθεια http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/15_tokismena_psemmata_kai_mia_xreokophmenh_alhtheia.1659481.html?utm_source=news_art&utm_medium=newsworthy&utm_campaign=news247Widget via @news247gr 12 Hours Ago · Reply Chnbv 15)Όλοι ξέρουμε ότι το τραπεζίτης υποννοεί: προσέχω τα συμφέροντα των αγορών, τα νούμερα, τους αριθμούς, τον πληθωρισμό και ξεχνάω παντελώς έννοιες όπως κοινωνία, άνθρωποι, πρόσωπα, πολίτες. Αν κολλάμε σε λέξεις αυτά παθαίνουμε. Και τέλος για την εκτός συναγωνισμού αλήθεια: το ότι ο καπιταλισμός χρεοκόπησε δεν κάνει τον κομμουνισμό λύση. Μπορούν άνετα και τα δύο συστήματα να έχουν αποτύχει. Ταυτόχρονα, τα 2 κράτη που αναφέρεις έχουν και ένα ακόμα μείον, τη διεθνή απομόνωση και κανείς άνθρωπος δε θέλει να ζει σε μια φυλακή. Όσο για τις ορδές των μεταναστών είναι παγκόσμιο φαινόμενο με κύρια έκφραση εντός του καπιταλιστικού συστήματος (εκτός και οι Πολωνοί και Έλληνες εργάτες στη Γερμανία, οι εξυπνάδες της Μέρκελ να μην κολλάμε τόσο στη χώρα μας ή οι Ρωσίδες και Ουκρανέζες που κατέκλυσαν τη χώρα μας μετά την έλευση του καπιταλισμού δε σου κάνουν ως αντεπιχειρήματα). 13 Hours Ago · Reply Chnbv 9)Έλεος. Προφανώς εννοεί θα πάρουν τα λεφτά τους με λογικό και όχι ληστρικό τόκο και όχι με την έννοια του χρόνου. 10)Εδώ έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά κανείς δε μίλησε για εύκολη λύση. 11-12)Συμφωνώ αν και (12) σε καιρό πολέμου δε ζεις ζωή χαρισάμενη. Η ελευθερία δεν κερδιζεται χωρίς θυσίες. Αλλά τουλάχιστον οι θυσίες εκεί οδηγούν σε οικονομική ελευθερία και όχι οικονομική σκλαβιά. 13)Η Γερμανία εφτασε να δανείζεται με αρνητικό επιτόκιο. Τώρα αν εσύ νομίζεις ότι μας δανείζει με 0 τι να πω είσαι λάθος. Όσο για τους υπόλοιπους που όντως δε βγάζουν και πολλά (για τον κίνδυνο που διατρέχουν) πληρώνουν για να γλιτώσουν από την κατάρρευσή μας που όσο και να λένε ή να λέμε κανείς στην πραγματικότητα δεν έχει ιδέα που θα οδηγήσει. Μπορεί να είναι ένας ακόμα Υ2Κ ή το τέλος της Ευρώπης. 13 Hours Ago · Reply Chnbv 5)Να κι ένα που συμφωνώ αν και δε λέει και τίποτα. 6)Ναι αλλά μετά τα σκάνδαλα ήταν τόσο πολλά που ούτε καν στη δικαιοσύνη πήγαιναν, ενώ τα ποσά πήγαν σε αστρονομικά επίπεδα (ειδικά το χρηματιστήριο...). 7)Αυτό δεν ακούγεται από κανένα ένθεν κακείθεν. Το μόνο που ακούγεται είναι ότι το πρόβλημα είναι συστημικό γιατί χώρες που επιφανειακά εμφανίζουν πολύ διαφορετικά προβλήματα σκάνε μαζί παρόλο που η μία πήγαινε με το ευαγγέλιο του καπιταλισμού στο χέρι. 8)Τι εμποδίζει το Βαξεβάνη να μιλήσει για τη στάση πληρωμών; Ποιος καθορίζει το πλαίσιο στο οποίο θα μιλήσει; Αν το σχέδιό του αφορά σε στάση πληρωμών είναι τουλάχιστον άσχετο να τον αναγκάζεις να μιλήσει για χρεοκοπία. 13 Hours Ago · Reply Chnbv 3)Φυσικά εδώ κανείς δεν έλεγχε που και πως χρησιμοποιούνταν τα κονδύλια και απόδειξη η έκφραση "κουτόφραγκοι". Τώρα βέβαια ξύπνησαν αλλά είναι αργά. 4)Χα, εδώ κάνεις λογικό άλμα εσύ. Το γεγονός ότι εμείς θα αγοράζαμε τα γαλλικά προϊόντα δε σημαίνει ότι δε θα πουλιόνταν τα ελληνικά. Η Ελλάδα είχε αγροτική οικονομία και χημικά η Γερμανία βαριά και υψηλή βιομηχανία. Απλά η Γερμανία για πτώση των δασμών σε χώρες του 3ου κόσμου κλπ. επέβαλε χαμηλούς δασμούς σε γεωργικά προϊόντα τρίτων χωρών με αντάλλαγμα να προωθεί τα δικά της εκτός. Συνεπώς το σύστημα βοήθησε τα δικά της προϊόντα έναντι των προϊόντων άλλων χωρών(ειδικά η ΚΑΠ ήταν καταστροφή). Και μην ακούσω τίποτα για τα αγροτικά της Γερμανίας γιατί μόνο που δε φωσφορίζουν αυτά που τρώμε τη στιγμή που εμείς επιμένουμε να παράγουμε τις περισσότερες φορές πολύ πιο φυσικά (και ακριβά) από αυτούς. 15 Hours Ago · Reply Chnbv Ποιος είπε ότι θα είναι ανώδυνη. Απλά καλύτερη από αυτό που εφαρμόζουμε τώρα που δεν έχει αρχή μέση και τέλος μόνο μια αόριστη ευχή να μη νευριάσουμε τους συμμάχους αμς και μας αφήσουν μόνους. Να απαντάτε στα επιχειρήματα που σας θέτουν όχι σε φανταστικά επιχειρήματα που κανείς δε μεταχειρίζεται: 1)Ψέματα έλεγαν πολύ περισσότερα κράτη από όσα φαίνονται σήμερα και σίγουρα αυτό που μας κουνάει το δάχτυλο. Τέλος, μπορεί το ευρώ να είναι νόμισμα της ευρωζώνης αλλά το γεγονός ότι όλα τα κράτη που ανήκουν σε αυτό ανήκουν και στην ΕΕ (εκτός κάποιων κρατιδίων) οφείλουν από τις συνθήκες αλληλεγγύη (και όχι προαιρούνται). 2)Δεν έγινε οικονομική ενοποίηση απλά νομισματική. Οι κοινές πολιτικές ήταν κυρίως ντιρεκτίβες που προώθησαν τα συμφέροντα του κέντρου κάτι το οποίο δεν ονομάζεται ένωση πολιτικών αλλά επιβολή. 15 Hours Ago · Reply ΜΑ Αφήστε με να ελέγχω το χρηματικό απόθεμα μιας χώρας και δεν με νοιάζει ποιος κάνει τους νόμους της.... 16 Hours Ago · Reply ΜΑ Ρε παιδιά, ποιος είναι ο φαρμάκης; Εχω μείνει πίσω που δεν γνωρίζω τον κύριο; Βέβαια μικρό το κακό, καθότι γνωρίζω τον κ. παπαδήμο, τον κ. πρετεντέρη, τον κ. βενιζέλο, τον κ. σαμαρά και τόσους άλλους άξιους κυρίους που λένε αυτά που αναπαράγει αμάσητα ή μασημένα ο κ. φαρμάκης. Είναι τόσο μεγάλο το μέγεθος της ανοησίας των χιλιοειπωμένων και αποδεδειγμένα πια σαθρών επιχειρημάτων που παραθέτει ο κύριος, που με αναγκάζουν να σκεφτώ ότι ή είναι βιολογικά πίσω όσον αφορά τη διανοητική ικανότητα ή κάτι άλλο συμβαίνει. Πάντως, επειδή βλέπω όλο και πιο συχνά προσπάθειες ενοχοποίησης του εθνικού νομίσματος από όλα τα μέσα και με όλα τα μέσα, αρχίζω και πιστεύω ότι επιτέλους ο έλληνας βλέπει το συμφέρον του και θέλει να βγούμε από τη φυλακή του μάρκου εεεεε συγνώμη του ευρώ. 16 Hours Ago · Reply Andonis Stefanidis 15 τοκισμένα ψέμματα και μια χρεοκοπημένη αλήθεια http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/15_tokismen... via @news247gr 17 Hours Ago · Reply spiros borbas .κατι που ξεχασε ο κ.Φαρμακης http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=80&t=1768... και στα υπ οψιν ... αυτος που τα γραφει ειναι παιδι του ΠΑΣΟΚ και υπηρξε ΥΠ.ΕΞ. 17 Hours Ago · Reply minasdes κ. Φαρμάκη μην αναπαράγετε ότι και τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης. το χουμε μάθει το κόλπο πια. Εμείς ξυπνήσαμε. εσείς? teo and 1 more like this. 18 Hours Ago · Reply Τάσος Χατζηαργυρίου Να επιστρέψουμε στη δραχμή (προς Θεού οχι νόμισμα το 100ρικο),ώστε να χορηγούνται πάλι δάνεια. Διακοποδάνεια,καταναλωτικά δάνεια,φοιτητικά δάνεια,επισκευαστικά (δήθεν ) δάνεια, γαμοδάνεια (όπως Κρητικό γαμοπήλαφο για να μην παρεξηγηθώ) κλπ. Φυσικά ειρωνεύομαι. 18 Hours Ago · Reply Παναγιωτης ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΟΣΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ, ΤΟ 2020 ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΑΝ ΤΟ 2010. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΘΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝΕ ΥΠΟΘΥΚΕΥΣΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΟΥΜΕ. ΜΗΠΩΣ ΛΑΘΕΥΩ ΚΑΠΟΥ? ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΠΩΔΥΝΗ Η ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΤΑ ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΤΩΝ ΣΑΡΚΟΜΕΡΚΕΛ (ΒΛΕΠΕ ΕΕ) ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ ΜΕ ΤΑ CSI, PSI ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ, ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ (ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ €) ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020 ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΜΑΣ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΩΝΤΑΣ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΠΟΥ ΓΕΡΝΟΥΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΑΣΦΑΙΡΟΥΣ ΤΩΝ ΜΙΖΑΔΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΜΑΣ, ΑΠΑΛΛΑΣΟΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΚΑΤΙ SIEMENS ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΠΙ ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΙΣΟ ΧΡΟΝΙΑ ΕΑΝΕΜΙΖΕΤΑΙ? 18 Hours Ago · Reply Charis Kouzinopoulos 15 τοκισμένα ψέμματα και μια χρεοκοπημένη αλήθεια http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/15_tokismen... 18 Hours Ago · Reply Thanasis Tsopelakos 15 τοκισμένα ψέμματα και μια χρεοκοπημένη αλήθεια http://news247.gr/oikonomia/oikonomika/15_tokismen... via @news247gr 19 Hours Ago · Reply

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2012

Δημήτρης Μητροπάνος Συνέντευξη

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012 ............. Αν έκλεινε κάποιος σε ένα πακέτο πέντε- δέκα μελωδίες που να θυμίζουν Ελλάδα, μία απ’ αυτές θα ήταν τα ζεϊμπέκικα του Μητροπάνου. Αν ήθελε κάποιος να εξηγήσει τι εννοούμε όταν λέμε απλός, γνήσιος και καθαρός λαϊκός τραγουδιστής θα μίλαγε για τον Μητροπάνο. Ο μεγάλος Έλληνας τραγουδιστής δεν χρειάζεται συστάσεις σε κανένα κοινό. Ούτε σε εκείνους που ακούνε έντεχνα, ούτε στους άλλους που απορρίπτουν τα λαϊκά, ούτε στους ροκάδες, ούτε στους εναλλακτικούς. Τον Μητροπάνο τον ξέρουν όλοι. Ξέρουν τα τραγούδια του, αναγνωρίζουν την φωνή του. Άνθρωπος ανοιχτός για όποιον τον γνωρίσει πρώτη φορά, φιλόξενος και ευγενικός. Με εκείνη τη βαθιά και βαριά φωνή εξηγεί με πάθος τις απόψεις του για όλα τα θέματα. Γιατί ενδιαφέρεται για όλα και, κυρίως, για όσα συμβαίνουν στη χώρα μας. Είναι κι αυτός θυμωμένος, επικριτικός με τους πολιτικούς, με τις υποσχέσεις, με τις χαμένες ελπίδες. Σου δίνει την εντύπωση ότι θέλει να μιλήσει μόνο γι’ αυτά. Ολοκληρώνοντας μια τέτοια κουβέντα φεύγεις με την πεποίθηση ότι αν η οργή του ήταν μελωδία θα ήταν ένα βαρύ βαρύ ζεϊμπέκικο. ................Είστε θυμωμένος με αυτό που ζούμε σαν Έλληνες;................. Χρόνια είμαι, δεν είμαι τώρα. Απλώς τώρα μαζεύτηκαν πολλά. Τι σκέφτεστε; Ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Αλλά αυτό που με εξοργίζει αφάνταστα είναι ότι παίζουν με τη νοημοσύνη μου. Είναι όλοι τους θρασείς. Τις προάλλες άκουγα τον Παπανδρέου που έλεγε πως όταν μας είπε «λεφτά υπάρχουν» δεν εννοούσε αυτό που εννοούσαμε εμείς. Το θέμα είναι ότι καταλάβαμε αργά τι εννοούσε. Τα είχε κανονίσει όλα από πριν με το ΔΝΤ. Ο λαός, όμως, με αυτό το «λεφτά υπάρχουν» τον τίμησε, του έδωσε 160 βουλευτές. Μπορούσε να κάνει ένα νόμο στη Βουλή, να τον περάσει και να πάρει τα λεφτά από αυτούς που έχουν, αυτό που προσπαθεί σήμερα να μας πείσει ότι τέλοσπάντων εννοούσε και να τελείωνε το πράγμα. Απλά δεν είχε διάθεση. Η μόνη διάθεση που είχε ήταν να τα πάρει από το ΔΝΤ και μετά δεν τον ενδιέφερε τι θα γίνει. Γιατί και τότε που τέθηκε θέμα πτώχευσης ας το συζητάγαμε. Εξάλλου και τώρα θα πτωχεύσουμε. Η διαφορά είναι ότι τώρα θα μας ζητήσουν να υποθηκεύσουμε την Ακρόπολη, τα νησιά, τους φυσικούς πόρους μας. Όλα, τα πάντα. Τώρα η πτώχευση θα είναι και αρπαγή. ...................Μόνο η κυβέρνηση των τελευταίων δύο ετών ευθύνεται για την κατάσταση;........................ Όχι βέβαια. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ευθύνεται γιατί, ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε χιλιάδες πράγματα και παραλείψεις, πήγε να κάνει και ένα καλό. Πήγε να ανοίξει τη συνεργασία με τη Ρωσία στο θέμα των πετρελαίων. Ο Γιωργάκης άνοιξε την πόρτα στην Αμερική, με το ΔΝΤ, να μπει μέσα και αν μη τι άλλο ξέρουμε ότι, όπου έβαλε το χεράκι του το ΔΝΤ, οι χώρες καταστράφηκαν. Όπου το έδιωξαν είδαν άσπρη μέρα. Να ‘ναι καλά το παλικάρι, τον ευχαριστούμε πάρα πολύ, άντε αύριο μεθαύριο να κάνει κι άλλα καλύτερα. Και τον έχουν ακόμα και συζητάνε. Έπρεπε να τον πετάξουν κλωτσηδόν έξω…Έλεος! Ο ίδιος μιλώντας στα μέλη του κόμματος του είπε ότι η κυβέρνηση έζησε τα πάντα μέσα σ’ αυτά τα δύο χρόνια. Φυσικά ο πολίτης δεν τον αφορά, δεν ενδιαφέρεται. Παίρνει και αυτό το θλιμμένο ύφος. Ποιον κοροϊδεύει; Αλλά τα βάζω και με εκείνους που είναι δίπλα του. Δηλαδή, δεν είναι δυνατόν ο Βενιζέλος να μην τον είχε καταλάβει. Ο Βενιζέλος έχει μυαλό να πουλήσει όλη την Ελλάδα και να του περισσέψει κι άλλο. Δεν είναι δυνατόν να μην κατάλαβε με ποιον έχει να κάνει. Και τόσοι άλλοι εκεί μέσα. Δεν ξέρουν ότι δεν υπάρχει Γιωργάκης; Ότι είναι από πίσω τα αδέλφια του; Εδώ έχει βουίξει ο κόσμος όλος ότι έχουν ποντάρει στην χρεοκοπία της Ελλάδας. Που θα τον κατατάξει, πιστεύετε, η Ιστορία; Νομίζω δεν θα τον αναφέρει καν. Κάτι τέτοιους δεν πρέπει καν να τους αναφέρεις. Να αναφέρει η Ιστορία τι; Ότι πούλησε τη χώρα του; «ΚΚΕ είμαι, αλλά δεν έχει προτάσεις» .......................Η Αριστερά γιατί δεν βγάζει ηγέτες;................................... Γιατί περιμένει να μεγαλώσουν… Είναι ανέφικτα αυτά που πρεσβεύει; Συγνώμη, για ποια Αριστερά μιλάμε; Ποια είναι η Αριστερά; Είναι το ΚΚΕ που έχει έναν δρόμο δικό του, είναι ο Τσίπρας που τον πήραν, τον έβαλαν κι επειδή έπιασε 18% αρχίσανε και του τραβάγανε το χαλί οι ίδιοι που τον βγάλανε; ΚΚΕ είμαι εγώ, δεν έχω καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά αυτά βλέπω. Τώρα έχουν γίνει δέκα κόμματα. Πώς να μαζευτούν όλοι αυτοί; Πότε μαζεύτηκαν; Μαζεύονται τη μια μέρα και την άλλη είναι σκορποχώρι. Το ΚΚΕ σου λέει «είμαι εδώ κι έχω αυτή τη στάση». Με γεια του με χαρά του, τι να κάνουμε; Πως τοποθετούνται στο σήμερα και στην Ελλάδα οι βασικές αρχές του κομμουνισμού; Δεν πιστεύω όπως τις τοποθετεί σήμερα το ΚΚΕ, αλλά να σας πω κάτι; Είμαι 64 ετών. Δεν έχω επιλογές. Δεν βλέπω κάτι άλλο που να πηγαίνει, κάτι να γίνεται. Έχεις ένα ΚΚΕ στον κόσμο του. Δηλαδή, ποια καλύτερη εποχή θα έπρεπε να περιμένει το ΚΚΕ για να έχει 20% για πλάκα; Όλοι δουλεύουν για το ΚΚΕ και το κόμμα φοβάται μην πάει πάνω από 8% γιατί θα υπάρχει πρόβλημα. Πάνω από 8% πρέπει να έχεις ιδέες, προτάσεις…δε θα μείνεις στο «η πλουτοκρατία και η πλουτοκρατία». Έλεος, ήμουν με κοντά παντελονάκια και κοντεύω να δω τα ραδίκια ανάποδα. Αυτή είναι η πλουτοκρατία. Εσύ τι κάνεις; .................................Σας ζήτησαν ποτέ να πολιτευτείτε;..................................... Δεν υπήρχε περίπτωση. Το είχα ξεκάθαρο από την αρχή. Καταρχήν δεν μπορώ να λέω ψέματα. Και δεν θα με πείσει εμένα κανένας ότι η Αριστερά δε μας έχει πει ψέματα Ο κόσμος αντιδρά, διαμαρτύρεται. Το καλοκαίρι είχαμε μια μαζική διαμαρτυρία αλλά τώρα μοιάζει να έχει απλωθεί μια απογοήτευση, μια εξάντληση… Εγώ έχω πει ότι θα δούμε αίμα. Άσχημο μεν, αλλά έτσι θα γίνει. Δεν γίνεται. Και να βγαίνουν να λένε ότι πήραν άλλα 60 εκ. τα κόμματα ενώ κόβουν το ρεύμα στους ανθρώπους, κόβουν τη σύνταξη στα 300 ευρώ. Κάποιος θα τρελαθεί, κάποιου το παιδί δε θα έχει να φάει, δεν ξέρεις πώς θα του γυρίσει το μυαλό. «Υπουργοί δεν τολμάνε να ρθουν στο μαγαζί» .............................Τι σας λέει ο κόσμος που έρχεται στο μαγαζί; Ή είναι άλλος κόσμος αυτός;............................. Ο κόσμος που έρχεται στο μαγαζί έρχεται για να διασκεδάσει, να φύγει από τα προβλήματα. Έχετε εικόνα και άποψη για την κατάσταση που ζει μεγάλο μέρος του πληθυσμού σήμερα, αλλά τις ημέρες που εμφανίζεστε στο μαγαζί βλέπετε ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα. Αυτών που πάνε στα μπουζούκια, πληρώνουν, πετάνε λουλούδια Αυτοί που λένε ότι τα μπουζούκια είναι γεμάτα δεν πάνε στα μπουζούκια. Παλιά συνέβαινε αυτό. Τώρα όχι. Σε λίγο θα κλείσουν. Όλα θα κλείσουν, δεν θα υπάρχει τίποτα. Όταν τελειώσουν και με τις τελευταίες διαπραγματεύσεις θα γίνει κανονικά η κηδεία της Ελλάδας. Θα μας τα πάρουν όλα. Τα παιδιά θα φύγουν για έξω και… «τέλος μείνανε βουβοί και γεμάτοι οι καφενέδες από γέρους και χαφιέδες που μιλάν για προκοπή». Αυτοί θα είμαστε. ....................................Πιστεύετε ότι έχουμε ευθύνες κι εμείς, οι πολίτες;....................................... Τεράστια. Όταν τόσα χρόνια ψηφίζουμε τα δύο αυτά κόμματα με 80% και δεν υπάρχει τίποτα άλλο; Εμείς μάθαμε στο ρουσφέτι. Είμαστε και τεμπέληδες, όπως λένε οι ξένοι; Αυτοί λένε αυτό που τους συμφέρει. Δουλεύουν πιο πολύ από εμάς οι άλλοι; Οι Έλληνες είναι αυτό, είναι εκείνο, κάνουν το ένα, κάνουν το άλλο… Δεν κατάλαβα. Έχουν κάνει πολλά πράγματα οι Έλληνες και τους χρωστάνε πάρα πολλά όλοι. Αν οι ξένοι είχαν ανακαλύψει π.χ. το Πυθαγόρειο θεώρημα θα ζητούσαν χρήματα για οτιδήποτε ανακαλυπτόταν και στηριζόταν σε τέτοια μεγάλα θεωρήματα. Από εκεί ξεκίνησαν όλα. Τώρα τι έγινε; Η Γερμανία, κάνοντας δύο πολέμους, σακάτεψε όλο τον κόσμο και επειδή δεν κατάφερε να κάνει αυτό που ήθελε μέσω του πολέμου πάει τώρα να το κάνει μέσω οικονομικού πολέμου. Τώρα η Γερμανία κάνει τοκογλυφία. Η ίδια αυτή χώρα θα την πληρώσει πολύ άσχημα αυτή την ιστορία. Γιατί πάνω της θα γυρίσει. Ελπίζω να έχουν βάλει μέχρι τότε λίγο μυαλό και όλα τα κράτη να την αγνοήσουν και να την σβήσουν από το χάρτη. .....................................Στο μαγαζί έχουν έρθει υπουργοί να σας ακούσουν;............................................ Φέτος; Τολμάνε; Όπου πηγαίνουν ακούν τα σχολιανά τους. Τόσα ψέματα πια. Αν υπήρχε Dικαιοσύνη θα έπρεπε να είναι πολλοί απ’ αυτούς στη φυλακή. Αυτοί μέχρι και νόμο έχουν βγάλει να μην πηγαίνουν φυλακή. ....................................Αν απαξιώσουμε τους πολιτικούς θα κερδίσουμε κάτι;.............................. Όχι. Πολιτική πάντα θα ασκείται κι έτσι πρέπει να είναι. Δεν καταλαβαίνω απλώς τον νόμο περί ευθύνης υπουργών. Κλέβουν, λένε ψέματα γιατί δεν τους λέει κανένας τίποτα. Λέει ο Γιωργάκης όσα λέει και πάει και ψηφίζει το αντίθετο. Δεν ήταν υφαρπαγή της ψήφου του ελληνικού λαού όταν βγήκε και είπε «λεφτά υπάρχουν κι εγώ θα τα μαζέψω»; Τι έκανε; Έφερε το ΔΝΤ μέσα. Δεν έπρεπε να τον πιάσουν; Στις επόμενες εκλογές θα αλλάξει το σκηνικό;...................................... Όχι. Δυστυχώς τα δύο κόμματα θα δούμε πάλι. Να μιλήσουμε για το τραγούδι. Ετοιμάζετε καινούργια δουλειά; Όχι. Εγώ δεν είμαι από τους τραγουδιστές που κάνω συχνά δισκογραφία. Θα βγει μόνο μια δουλειά στη μνήμη του Μάριου Τόκα και θα έχω συμμετοχή. .................................«Το ζεϊμπέκικο είναι αντρικός χορός»......................................... Αν σας ζητούσα να ξεχωρίστε κάποια από τις συνεργασίες σας με τους συνθέτες που έχετε δουλέψει θα το κάνατε; Όλα αυτά που έχω κάνει τα 45 χρόνια που είμαι στο τραγούδι επιλογές μου ήταν και τις αγαπάω όλες. Καλύτερες δουλειές σε όλα αυτά τα χρόνια ήταν με τον Δήμο Μούτση ο «Άγιος Φεβρουάριος», που έκανα στην αρχή της καριέρας μου, και μετά με τον Θάνο τον Μικρούτσικο «Στου αιώνα την παράγκα». ........................Πολύ δυνατά τραγούδια….......................... Δεν είναι μόνο αυτό… Ας πούμε «Στου αιώνα την παράγκα» ένα τραγούδι έθαψε όλα τα άλλα. Η«Ρόζα» καπέλωσε όλο τον δίσκο. Όμως, εκεί υπήρχαν καταπληκτικά τραγούδια. .........................................Πως γίνεται ένα τραγούδι επιτυχία;............................................ Αν υπάρχει άνθρωπος που το ξέρει αυτό θα ήταν ο top star όλου του κόσμου. .....................................Μετά από 45 χρόνια στο τραγούδι και μάλιστα τόσο ψηλά, ένα στοιχείο της επιτυχίας ενός τραγουδιού θα μπορούσε να είναι ότι το τραγουδάει ο Δημήτρης Μητροπάνος.................................... Όχι…όχι. Ένα τραγούδι δεν έχει σημασία αν το είπα εγώ ή κάποιος άλλος. Πολλές φορές ακούω τραγούδια που έγιναν επιτυχία, τα είχαν φέρει σε μένα κι εγώ τα απέρριψα… Συμβαίνουν αυτά. ............................Στις συνεντεύξεις σας είστε αρκετά σεμνός, έχετε πει ότι τις καταστάσεις τις δημιουργούν οι συνθέτες και οι στιχουργοί και όχι ο τραγουδιστής............................................... Έτσι είναι. Ο τραγουδιστής είναι το πιο εκφραστικό όργανο της ορχήστρας επειδή μιλάει και απευθύνεται στον κόσμο. Αλλά θα πρέπει να υπάρχει το υλικό. Ό,τι έχει μείνει από τραγούδια, αν το ψάξουμε, είναι τραγούδια που κάτι ήθελε να πει ο δημιουργός. Αυτή είναι η βάση . Εδώ και 15 χρόνια δεν υπάρχουν τραγούδια γιατί οι δημιουργοί είναι αυτοί που σίγησαν. Τραγουδιστές έχουμε και πολύ καλούς. Αλλά δεν έχουμε δημιουργούς. Τα σημερινά παιδιά είναι δυστυχή γιατί ψάχνουν με το τσιγκέλι να βρουν καλά τραγούδια. Εγώ όταν ξεκίνησα τα τραγούδια υπήρχαν στο δρόμο. Είναι θέμα συναισθήματος; Αυτό που« παράγει» κάθε εποχή; Πολύ σημαντικό. Εγώ πιστεύω ότι οι δύσκολες εποχές φέρνουν άνθηση στις τέχνες, σε όλες τις τέχνες. Ένας νέος συνθέτης θα νιώθει και λίγο δέος να σας προτείνει τη δουλειά του… Δεν έχω δώσει τέτοια εντύπωση. Σε πολλούς νέους έχω συμμετάσχει σε δουλειές τους, έχω κάνει πράγματα. .......................................Σας φέρνουν τραγούδια να ακούσετε;............................... Ναι, και το κακό ξέρετε ποιο είναι; Μου φέρνουν όλο ζεϊμπέκικα. Έχω πει, «εμένα με αφορά να λέω καλά τραγούδια». Δεν είπα ποτέ ότι θέλω μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Τσάμικο, ζεϊμπέκικο, χασάπικο, ροκ…καλό τραγούδι να είναι. Πέρα από εκεί εγώ λαϊκά θα τραγουδήσω. ......................................Έχετε πει τα πιο συγκλονιστικά ζεϊμπέκικα......................................... Κι εμένα μ’ αρέσει, αλλά δεν μπορεί να σου φέρνει κάποιος 15 τραγούδια και τα 13 να είναι ζεϊμπέκικα ...........................Είναι αποκλειστικά αντρικός χορός το ζεϊμπέκικο ή αλλάξατε γνώμη;............................ Όχι είναι καθαρά αντρικό το ζεϊμπέκικο. Δεν μου έχει τύχει να δω γυναίκα να χορεύει και να πω μπράβο. Κι όχι μόνο όσα χρόνια τραγουδάω. Ζεϊμπέκικο χορεύω από μικρός. Δεν ήμασταν του ξένου ρεπερτορίου εμείς. ......................................Στο μαγαζί σηκώνονται και χορεύουν;.................................. Όπως έχει γίνει τα τελευταία 20 χρόνια σηκώνονται όλοι μαζί, σπρώχνονται στην πίστα και νομίζουν ότι χορεύουν. Ο τραγουδιστής δεν έχει να κάτσει, εγώ ανεβαίνω πάνω στην ορχήστρα και κάθομαι. .........................Ασχολείστε με το τι λέει ο κόσμος για εσάς, τι εικόνα του περνάτε;.......................... Όχι δεν ασχολούμαι με αυτά. Κάνω αυτή τη δουλειά και την αγαπάω. Μου φτάνει. Δεν ήμουν ποτέ ο σταρ. Εγώ τραγουδιστής είμαι. «Ο Ρουβάς είναι στάρ – Ο Στέλιος άγγιζε το τέλειο» Ο Σταμάτης Κραουνάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του σας κατέταξε ανάμεσα στους σταρ της Ελλάδας, αυτούς που ο κόσμος θυμάται με το μικρό τους όνομα, ανάμεσα στην Μελίνα, τον Μάνο, την Αλίκη…........................... Βεβαίως ο Μάνος, η Αλίκη, η Μελίνα…Αν θέλετε για τα σημερινά δεδομένα ο Ρουβάς είναι σταρ.Αλλά άλλο ο σταρ κι άλλο ο τραγουδιστής. Όπως και στους ηθοποιούς. Δεν θα έλεγες ποτέ τον Κατράκη σταρ. Μεγάλο ηθοποιό. .........................Εσείς είστε μεγάλος τραγουδιστής.................................. Δεν θα το πω εγώ αυτό. Αυτό που θέλω να μείνει είναι ότι πέρασε κάποιος απ’ αυτή τη δουλειά και την έκανε καλά. Μου φτάνει. Υπάρχουν κάποιοι που λένε «δεν μ’ αρέσει ο Καζαντζίδης».Δέχομαι να μου πει «δεν μ΄αρέσει ο Καζαντζίδης», αλλά μη μου πει «δεν αξίζει ο Καζαντζίδης», γιατί θα του σπάσω το κεφάλι. Είναι η μεγαλύτερη φωνή που πέρασε από την ελληνική μουσική; Αγγίζει το τέλειο. Τραγούδησε την ξενιτιά και την προσφυγιά. Από την άλλη πλευρά υπήρχε ο Μπιθικώτσης που είπε την άμμο της θάλασσας. Εγώ έχω δηλώσει μακάρι να είχα τη φωνή του Καζαντζίδη και το ρεπερτόριο του Μπιθικώτση. ..............................Αυτές είναι οι δύο φωνές που σας σημάδεψαν;............................................ Ναι. Όταν ήμουν μικρός και δούλευα με τον Ζαμπέτα μου είχε πει «μην κάνεις το λάθος και προσπαθήσεις να μοιάσεις σε κανέναν γιατί δεν θα είσαι ποτέ τίποτα. Αν μιμηθείς κάποιον θα είσαι πάντα ο δεύτερος». .....................Τον είχατε γνωρίσει τον Καζαντζίδη;........................ 16 χρονών παιδί. Έτυχε να είναι φίλος ενός θείου μου. Είχα πάει να τον δω στο σπίτι του στην Κνωσού που έμενε με την Μαρινέλλα. Για μένα τότε ήταν μύθος. Είχε πάρει και μια κιθάρα και μου έλεγε «έλα να τραγουδήσεις». Σιγά μην τραγούδαγα εγώ, καθόμουν και τον άκουγα. Ήταν κάτι μαγικό. Δεν έχω ξανανιώσει για άνθρωπο έτσι. Δεν κομπλάρω εύκολα αλλά αυτό δεν θα το ξεχάσω ποτέ Στη σκηνή έχετε σταθερή παρουσία, βαριά περπατησιά χωρίς κινήσεις και πολλά πολλά. Όχι αυτά δεν τα κάνω. Βγαίνω για να τραγουδήσω. Αυτό είναι. Εγώ δεν μπορώ καταρχήν να πετάω λουλούδια στον έναν να μου μιλάει ο άλλος, να χαιρετάω. Βγαίνω για να τραγουδήσω για όλους. Δεν μπορώ να χαιρετάω τα πρώτα πέντε τραπέζια, να αρχίσω τα χειροφιλήματα. Και οι άλλοι, δηλαδή, τι; Είναι φτυσμένοι; Δεν το κατάλαβα. ...............................Η φωνή είναι δώρο Θεού;.............................................. Ναι, αλλά από εκεί και μετά χρειάζεται δούλεμα. .................................Πιστεύετε στο Θεό;......................................................... Όχι. Πιστεύω με έναν δικό μου τρόπο. Δεν πιστεύω στους παπάδες, δεν πιστεύω σ΄αυτά που λένε. Αυτοί διώξανε τον κόσμο από την εκκλησία. 37 σχόλια στο “ Κλωτσηδόν έπρεπε να διώξουν το Γιωργάκη και αυτοί το συζητάνε” Ο/Η ΜΠΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 10:09 πμ Σ’ ΑΚΟΥΓΑ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΣ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΨΙΑ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΑΠΛΟ ΜΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΡΥΒΕΙΣ.ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΑΚΟΥΣΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΑΠΛΟ ΜΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΕΧΕΙΣ. Σ’ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΜΗΤΣΑΡΑ. Απάντηση........................................... Ο/Η KikaDM λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 11:45 πμ Όμορφο σχόλιο! Να ‘σαι καλα! Απάντηση........................................... Ο/Η Γιώργος λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 11:27 πμ Σπουδαίος. Απάντηση................................ Ο/Η KikaDM λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 11:43 πμ Ευχαριστούμε για την υπέροχη συνέντευξη. Απάντηση......................................... Ο/Η Ανδρεας λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 12:32 μμ Δημητρη, εχεις σε ΟΛΑ δικιο και γι αυτο σε λατρευουμε και σε εκτιμουμε! Γιατι εχεις μια αποψη και την λες, δεν την νερωνεις, δεν τη νοθευεις! Βασικα να σου πως πως οι *Θαλασσες* του Μ. Τοκα που τραγουδησες,εχει γραψει στην ψυχη της γυναικας μου για παντα! Και το σωστο ειναι πως ναι η μελωδια,ο στιχος επαιξαν ρολο, αλλα χωρις το….μεγαφωνο σου, μπορει και να μην ελεγε τιποτα! Σε ευχαριστουμε για τις αμετρητες ωραιες στιγμες! Απάντηση....................................... Ο/Η δημητρης λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 12:40 μμ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΕΚΤΙΜΑΣ?ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΣΑΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΔΩΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕΣΤΗ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΚΟΡΩΝΕΣ ΚΑΙ ΦΑΝΦΑΡΙΣΜΟΥΣ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΜΙΛΗΣΕ ΚΑΤΕΥΘΙΑΝ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ Απάντηση.......................................... Ο/Η Kostas tsoronis λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 1:02 μμ Pesta mhtropane..pesta….ektos apo to na tragoudas kala…ta les kai wraia kai apla….. Απάντηση..................................................... Ο/Η AlexPanachaiki1991 λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 1:19 μμ Κυριε Μητροπανο μπορω πια με βεβαιοτητα κι εγω να πω οτι ειστε ενας απο τους πιο σπουδαιους ανθρωπους στη χωρα. Οχι μονο σαν τραγουδιστης, αλλα και σαν ανθρωπος. Ειστε ξεχωριστος για ενα σωρο λογους. Τα λογια σας με βρισκουν απολυτα συμφωνο για τη σημερινη κατασταση τοσο στην πολιτικη οσο και στη καλλιτεχνικη σκηνη. Νομιζω ομως οτι ειστε σκληρος με το ΚΚΕ. Δε βρισκω κακο καποιος να εμμενει στις ιδεες του. Να επιμενει να τις υποστηριζει οσο κι αν δεχεται επιθεση απο παντου, αντι να τις διαμορφωνει αναλογα με το τι ελκυει τον κοσμο. Η επιβραβευση ειναι στη συνειδηση του λαου. Προσωπικες αποψεις ολες αυτες. Θελω, τελος, να σας ευχαριστησω πολυ που ηρθατε στην Πατρα. Η συναυλια με τον Γ. Κοτσιρα και το Δ. Μπαση ηταν υπεροχη το καλοκαιρι , και σας περιμενουμε εκ νεου και το επομενο! Απάντηση...................................................... Ο/Η almanac λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 3:18 μμ Κύριε Μητροπάνο, μπράβο σε όλα εκτός από ένα…. ΚΚΕ και εσείς όπως και η Κυρία Κανέλλη με την βίλα στην Εκάλη???? Εσείς που για να σας απολαύσει κάποιος πρέπει να πληρώσει 180 το μπουκάλι????? Πέρα από αυτό το σχόλιο , θέλω να σας ευχαριστήσω για τις συγκλονιστικές ερμηνείες σας!!!! (Μιας που αναφερθήκατε στον ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ Στέλιο Καζαντζίδη, θα σας θυμίσω πως όταν τον ρώτουσαν γτ δεν εμφανίζεται σε κέντρα, έλεγε πως ο μεροκαματιάρης δεν μπορεί να πληρώνει για να ακούει τον Στέλιο…Ανοιξτε το ΟΑΚΑ με ελεύθερη είσοδο για όλο το κόσμο και εγώ θα τραγουδώ 3 μέρες σερί….Αυτά περί αριστερώ αντιλήψεων…) Σας εύχομαι πάντα υγεία ώστε να μας χαρίζετε μεγάλες ερμηνείες!!!!!!! Απάντηση......................................................... Ο/Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α. λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 6:23 μμ Αυτό το παράδειγμα περί Εκάλης και αριστερών, εντάξει, το έχω βαρεθεί, δείχνει μιζέρια, απολιτίκ στάση και το χειρότερο, δείχνει βαθύ συντηρητισμό. Δηλαδή, οι αριστεροί και οι κομμουνιστές πρέπει ντε και καλά να ζουν στα…Ταμπούρια, με μπαλωμένα ρούχα και να φοράνε ως απαραίτητο αξεσουάρ, τραγιάσκα; Γιατί τα απλουστεύετε τόσο πολύ τα πράγματα; Δικαίωμα του κάθε πολίτη, του κάθε δημοκρατικού ανθρώπου να ζει ό,που θέλει, αρκεί τα χρήματα που τον διευκολύνουν γι’αυτό να τα έχει αποκτήσει τίμια και καθαρά από τη δουλειά του και μόνο. Και η κυρία Κανέλλη και ο Δημήτρης Μητροπάνος αυτό το απέδειξαν με την ζωή και το έργο τους. Τί είναι θέσφατο, στις πιο ευνοημένες περιοχές της χώρας να ζουν μόνο φραγκάτοι; Επίσης θέλω να σας πω πως πολλοί αριστεροί παγκοσμίως, δισεκατομμυριούχοι, είναι αριστεροί και το δηλώνουν με ονοματεπώνυμο, γνωστοί όμως για το φιλανθρωπικό τους έργο σε ομάδες ανθρώπων που το έχουν ανάγκη. Ας σταματήσει πια αυτός ο λαϊκισμός, Επίσης κάνετε λάθος, δεν είναι τόσο ακριβό το τραπέζι στα προγράμματα του Μητροπάνου, στο κάτω-κάτω τα τραγούδια και το ρεπερτόριο του δεν βοηθούν να…ξεχαρμανιάσετε και να γίνετε λιώμα. Αν και αυτό δεν σας αρέσει, υπάρχουν και οι συναυλίες. Σας ευχαριστώ. Απάντηση.............................................. Ο /Η almanac λέει: Ιανουαρίου 27, 2012 στις 4:50 μμ Κυρία ή Δεσποινίς ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α, πρωτίστως ευχαριστώ που μπήκατε στον κόπο να απαντήσετε στο σχολιό μου….Δευτερευόντως, πρέπει να παραδεχθείτε πως ΠΟΥΘΕΝΑ στο σχολιό μου δεν ανέφερα πως οι Αριστεροί δεν έχουν δικαίωμα να μένουν στην Έκαλη, αντίθετα με την απαντησή σας, όπου περιγράφετε μία περιοχή εργατική, υπονοώντας???? πως όσοι μένουν εκεί φορούν μπαλωμένα ρούχα…Σε ότι αφορά τους χαρακτηρισμούς σας περί μιζέριας, απολίτικης στασης και συντηρητισμού, σας τους επιστρέφω…Και επειδή είναι προφανές πως δεν γνωρίζετε την ‘νύχτα’ ακολουθήστε αυτο το link, ώστε να ενημερωθείτε για τις τιμες…..http://www.kentro-athinon.gr/el-gr/Document.aspx?ElementID=fee41dce-c632-420b-8882-22ed99db464d όπου, για να δεις τον Κύριο Μητροπάνο θες 90 ευρώ στα 2 άτομα, ‘που για τους γνωρίζοντες σημαίνει κρασί’ και άρα 180 ευρώ το ουίσκυ που είναι ανα 4 άτομα….Και για να είμαι απολύτως ειλικρινής, πρέπει να πω μπράβο για την κίνηση του χώρου να έχει ειδικές τιμές για ανέργους και φοιτητές…. Όσο για το ‘ξεχαρμάνιασμα’ , νομίζω πως είναι δικαίωμα του καθένα να διασκεδάζει με τον τρόπο που θέλει, εκτός και αν θεωρείτε πως πριν, πρέπει να σας ρωτά….. Σας ευχαριστώ επίσης. Απάντηση................................................. Ο/Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α. λέει: Ιανουαρίου 27, 2012 στις 10:25 μμ Ο υπαινιγμός σας περί Εκάλης και άλλα…σουξέ, είναι μομφή προς τον Δημήτρη Μητροπάνο, άλλωστε εν προκειμένω με αυτόν επικοινωνούμε. Τέτοιου είδους απόψεις επιμένω πως είναι απολιτίκ και βαθιά συντηρητικές, ακούω συχνά γύρω μου σχόλια για ευνοημένους αριστερούς πολίτες που ενώ πουλάνε αριστεροσύνη, μένουν στην Εκάλη. Το ίδιο ακριβώς κάνατε και εσείς και αυτό είναι λάθος. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με καμιά περιοχή της Ελλάδας, όλες είναι πανέμορφες. Τραγουδάκια γράφω άρα γνωρίζω κάποια πράγματα για τη νύχτα, αυτά που εγώ έχω επιλέξει να γνωρίζω. Επαναλαμβάνω, αν δεν θέλετε τα μαγαζιά, υπάρχουν και οι συναυλίες. Με τους τύπους που είναι λιώμα και…ψάχνονται γενικώς δεν ασχολούμαι. ΥΓ1: Ασχολούμαι με σχόλια που μου κινούν το ενδιαφέρον, άρα μην ευχαριστείτε. ΥΓ2: Μετά τα είκοσι, όλες οι γυναίκες αποκαλούνται κυρίες. Το δεσποινίς λοιπόν είναι περιττό. Και πάλι ευχαριστώ. Απάντηση............................................................ Ο/Η almanac λέει: Ιανουαρίου 30, 2012 στις 9:21 πμ Θα σχολιάσω μόνο το δεύτερο υστερογραφό σας…. Ελπίζω να κατανοείτε πως δεν υπήρχε κανένας τρόπος να γνωρίζω την ηλικία σας… Απολαμβάνω τον διάλογο μαζί σας Κυρία Δέσποινα και χαίρομαι που αν και διαφωνούμε ριζικά τόσο στο τρόπο διασκέδασης όσο και στις πολιτικές (ή απολίτικες) πεποιθήσεις, εν τούτοις ουσιαστικά έχουμε κοινό τόπο και πεδίο προς συζήτηση και προβληματισμό….............................................. Ο/Η ελλην λέει: Ιανουαρίου 28, 2012 στις 11:54 πμ Ξεκαθαριστε τελικα τι ειναι κεφαλαιο, τι κεφαλαιοκρατης, και τι προλεταριος. και γω βαρεθηκα τις καινουργιες αποψεις που λετε. οτι μας συμφερει το κανουμε κωλοτουμπα. ειναι ο αιωνας της κωλοτουμπας Απάντηση................................................. Ο/Η ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α. λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 4:04 μμ Γειά σου παιδί του Στέλιου και του λαού, παιδί των ποιητών και της Ελλάδας, άρχοντα, σταθερή αξία μιας πατρίδας, της δικής μας, αποκούμπι των απελπισμένων, επαναστάτη με αιτία, τραγούδι της λύπης, του θρήνου, του έρωτα και της αγάπης, του φίλου και της φιλίας. Φάρος σε μια γωνιά αυτού του κόσμου. Γειά σου Ελληνάκι. Με τιμή. Απάντηση.................................................... Ο/Η ΣΤΑΘΗΣ λέει: Ιανουαρίου 26, 2012 στις 4:34 μμ ΚΥΡΙΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ,ΜΟΝΟ ΕΣΑΣ ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΞΕΧΝΙΕΜΑΙ ΚΑΙ ΛΕΩ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΕΣΑΣ.ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΕΤΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΜΑΓΙΚΗ Η ΒΡΑΔΥΑ.ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΙΛΟΤΙΜΗΘΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ.Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ.ΠΟΛΥ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ. Απάντηση

Μεταλλαγμένα στη διατροφή μας έως και 90%!


http://tros-oti-troei.gr/

Μόνο η αλληλεγγύη θα μας σώσει

Μόνο η αλληλεγγύη θα μας σώσει

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

AΕΠ, χρέος και έλλειμμα: Απλή αριθμητική και απλές αλήθειες

AΕΠ, χρέος και έλλειμμα: Απλή αριθμητική και απλές αλήθειες Συντάκτης / NextDeal Τετάρτη, 08 Φεβρουαρίου 2012 12:29
Το να βρει κανείς τον ελληνικό προϋπολογισμό δεν είναι καθόλου δύσκολη υπόθεση –αρκεί να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Αν προσφύγει στα νουμεράκια του ελληνικού προϋπολογισμού, οι διαπιστώσεις θα είναι άμεσες. Ας δούμε λοιπόν από κοινού τα σχετικά νουμεράκια: Αλήθεια Νο 1: Εισπράττουμε περί τα 40 δισεκατ. ευρώ τον χρόνο και ξοδεύουμε περί τα 60 δισεκατ. ευρώ. Κατ’ αναλογίαν, είναι σαν να βγάζω 1.000 ευρώ τον μήνα και να χαλάω 1.500 Αλήθεια Νο 2: Χρωστάμε περί τα 360 δισεκατ. ευρώ με έσοδα 40 δισεκατ. ευρώ. Κατ’ αναλογίαν είναι σαν να βγάζω 12.000 ευρώ τον χρόνο και να χρωστάω 108.000 Αλήθεια Νο 3: Μόνον οι ετήσιοι τόκοι για τα δάνεια που έχουμε ήδη πάρει (και φάει, εννοείται) είναι χοντρικά 20 δισεκατ. Κατ’ αναλογίαν, είναι σαν να βγάζω 1.000 ευρώ τον μήνα και για τόκους στεγαστικού δανείου (χωρίς το κεφάλαιο) να δίνω περί τα 500 ευρώ. Αλήθεια Νο 4: Για να λειτουργούμε κανονικά ως χώρα, πρέπει κάθε μήνα να βρίσκουμε τα κάτωθι ποσά: 1,20 δισεκατ. ευρώ, που είναι τα –παραπάνω– έξοδά μας (έλλειμμα) • 2,20 δισεκατ., που είναι οι τόκοι των δανείων • 3,40 δισεκατ. που είναι χοντρικά το κεφάλαιο των δανείων• Σύνολο, 80 δισεκατ. ευρώ. τον χρόνο. Αναλογικά, είναι σαν να βγάζω 12.000 ευρώ τον χρόνο και για να διατηρούμαι στην ζωή (και εκτός φυλακής) να πρέπει να βρίσκω ακόμη 24.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Ανακεφαλαίωση: α) Είμαι ένας εργαζόμενος που βγάζω 1.000 ευρώ τον μήνα, β) Οι προσωπικές μου ανάγκες είναι περίπου 1.500 ευρώ τον μήνα, γ) Τα δάνειά μου ανέρχονται σε 1.500 ευρώ τον μήνα, δ) Μού λείπουν, δηλαδή, 2.000 ευρώ τον μήνα και χρωστάω ακόμη 108.000 ευρώ. Με βλέπετε να κρατάω το σπίτι μου για πολύ καιρό ακόμα; Με έσοδα 1.000 και έξοδα 3.000 ευρώ τον μήνα, η μόνη επιλογή μου ήταν να καλύπτω το διχίλιαρο με νέο δανεισμό. Μέχρι τώρα οι τράπεζες με κάλυπταν. Από εδώ και πέρα σταματάει η χρηματοδότηση, οπότε ας εξετάσουμε τις επιλογές που έχω ως εργαζόμενος, οι οποίες είναι βασικά τέσσερις: Επιλογή Νο 1: Να βρω δεύτερη και τρίτη δουλειά, αυξάνοντας έτσι τα έσοδά μου (ανάπτυξη) Επιλογή Νο 2: Να περικόψω τις ανάγκες μου και να μειώσω τα έξοδά μου (περικοπές) Επιλογή Νο 3: Να διαπραγματευτώ με την τράπεζα το δάνειό μου με επέκταση και μείωση των δόσεων (αναδιάρθρωση) Επιλογή Νο 4: Να πουλήσω κομμάτι της περιουσίας μου για να ξεχρεώσω μέρος του δανείου μου (ιδιωτικοποιήσεις). Βασικά μπορώ να χρησιμοποιήσω από μία έως και τέσσερις επιλογές –όσο περισσότερες, τόσο γρηγορότερα θα ξεμπλέξω απ’ όλα αυτά. Σε αυτό το σημείο αξίζει να δούμε τις συμβουλές των κομμάτων στον εργαζόμενο της ιστορίας μας: ΠΑΣΟΚ: Ο εργαζόμενος δεν χρειάζεται να βρει δεύτερη δουλειά, πρέπει να περικόψει 100 ευρώ από τα έξοδά του και να αναδιαρθρώσει το χρέος του. Δυστυχώς, μάλλον θα αναγκαστεί να πουλήσει και κάτι. ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Ο εργαζόμενος χρειάζεται και δεύτερη δουλειά ως ημιαπασχόληση, αναδιάρθρωση χρέους και πώληση περιουσίας, χωρίς καμμία περικοπή εξόδων. ΑΡΙΣΤΕΡΑ: Ο εργαζόμενος πρέπει να δουλεύει λιγότερο στην πρώτη δουλειά που έχει, να αυξήσει τα έξοδά του, να μην πουλήσει τίποτα και να φεσώσει την τράπεζα (Με τον τρόπο αυτόν η Παπαρήγα, ο Τσίπρας και ο Λαφαζάνης έχουν την εντύπωση ότι θα πάρουν την ρεβάνς τους από την ιστορία…). Μια που έρχονται εκλογές, πολύ σύντομα μάλλον, ας απαντήσουμε μερικές ερωτήσεις που όλοι έχουν και θα κληθούν να απαντήσουν στις κάλπες. Εξάλλου, είναι τα πράγματα που θα ακούμε όλη μέρα στα κανάλια: Ερώτηση Νο 1: Τί είναι επιτέλους αυτό το ΑΕΠ και γιατί παίζει τόσο σημαντικό ρόλο; Έχει καμία σχέση με τα έσοδα; Απάντηση: Το ΑΕΠ είναι στην ουσία ο τζίρος που κάνει η οικονομία σε έναν χρόνο. Τα έσοδα είναι τα καθαρή κέρδη που μένουν από τον τζίρο αυτό. Σύμφωνα με την ΕΕ, η Ελλάδα μαζεύει λιγότερα έσοδα σε ποσοστό 6% του ΑΕΠ σε σχέση με το μέσον όρο της ΕΕ, δηλαδή περίπου 14 δισεκατ. ευρώ. Γι αυτό μιλάνε όλοι για διαλυμένο φοροεισπρακτικό μηχανισμό, γι αυτό οι ξένοι “τα έχουν πάρει” μαζί μας. Ερώτηση Νο 2: Θα πέσουν οι φόροι αν στην κυβέρνηση βγει ο Σαμαράς ή κάποια άλλη συγκυβέρνηση; Απάντηση: Όχι, κυρίως γιατί θα το απαιτήσουν οι ξένοι. Θα πουν, μαζέψτε πρώτα τα 14 δισεκατ. που είπαμε παραπάνω και μετά το συζητάμε. Στην καλύτερη περίπτωση, θα υπογραφεί ένα μνημόνιο που μακροπρόθεσμα και υπό προϋποθέσεις θα ρίχνει τον ΦΠΑ και τους υπόλοιπους φόρους (σε 2-3 χρόνια και αν μαζευτούν έσοδα). Με την λύση αυτή, πάντως, συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό και ο Αντ. Σαμαράς, αλλά όχι κάποιοι άλλοι μέσα στην ΝΔ που “ονειρεύονται” μιαν Ελλάδα εκτός Ευρώπης. Ερώτηση Νο 3: Υπάρχει περίπτωση με οποιαδήποτε κυβέρνηση να βγούμε από το μνημόνιο; Απάντηση: Ναι, αν η κυβέρνηση αυτή έχει αποφασίσει να καταργήσει την κοινοβουλευτική δημοκρατία, να απομονωθεί από τις διεθνείς αγορές και να επιστρέψει στην δραχμή με ισοτιμία 1 ευρώ = 1.100 δραχμές. Ερώτηση Νο 4: Πρέπει να πιστέψω κάποιον πολιτικό που θα μού υποσχεθεί αυξήσεις (συντάξεων κλπ) πριν τις εκλογές; Απάντηση: Όχι, συνεχίζουμε να τρώμε 20 δισεκατ. περισσότερα από αυτά που βγάζουμε κάθε χρόνο. Η επόμενη αύξηση γενικώς θα έρθει όταν το ποσό αυτό μηδενιστεί και γίνουμε ανεξάρτητοι (υπολογίστε σε τουλάχιστον 6-8 χρόνια). Ερώτηση Νο 5: Τί πρέπει να κάνουμε για να σωθούμε; Απάντηση: Έχει απαντηθεί στο δεύτερο μέρος. Το σημαντικότερο είναι να διαλυθεί ο κομματισμός και αυτό είναι το δυσκολότερο. Κυρίως γιατί δεν το θέλει ο απλός πολίτης. Οι περισσότεροι είναι ταγμένοι σε κόμματα και αυτό δύσκολα αλλάζει. Το πελατειακό πολιτικό σύστημα είναι πανίσχυρο ακόμα και προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατηθεί. Απομένει έτσι ένα τελευταίο ερώτημα: πώς θα τα καταφέρει; Η απάντηση είναι εξόχως δύσκολη, γιατί όλα εξαρτώνται από το ποσοστό εθνικής ευθύνης που έχουν οι κορυφαίοι πολιτικοί μας. Αν είναι αρκετά μεγάλο, πιθανότατα από τον Απρίλιο και μετά ίσως αρκετοί συμπατριώτες μας θα αρχίσουν να χαμογελούν. Αν όχι, θα γίνουμε οι περιθωριακοί της Ευρώπης, κάτι σαν την τσιγγάνικη συνοικία έξω από την πόλη. Η ζωή αυτών που “προνόησαν” τα τελευταία 30 χρόνια θα σωθεί, οι υπόλοιποι θα αργοπεθαίνουν. Μεγάλο μέρος, κυρίως των νέων, θα φύγει από την χώρα. Μαζί τους και η πολιτική τάξη που μάς έφερε εδώ, εξ αιτίας της οργής των ανθρώπων που κατά τα άλλα την στήριξαν 35 χρόνια… *του κ. Θανάση Παπανδρόπουλου, Επίτιμου Διεθνή Προέδρου της Ένωσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και Προέδρου του Ελληνικού τμήματος Πηγή: http://www.elzoni.gr

PSI: Μια απάτη που ψάχνει νομιμοποίηση

PSI: Μια απάτη που ψάχνει νομιμοποίηση PDF Print E-mail Tuesday, 07 February 2012 14:57 http://www.badmoney.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13399%3Apsi------&catid=45%3A2011-05-18-12-45-59&Itemid=72 VaroufakisΕν αρχή ην η Απόλυτη Άρνηση. Αργότερα, η Άρνηση άρχισε να υποχωρεί κάτω από το βάρος της Πραγματικότητας. Υποχωρούσε όμως βασανιστικά αργά με αποτέλεσμα, όσο πέρναγε ο χρόνος, η Ελλάδα να απολέσει την όποια δυνατότητα είχε να ανακάμψει προτού να καούν πολλά «χλωρά» μαζί με τα «ξερά». Οι αντοχές της Άρνησης της Πραγματικότητας οδήγησαν στην μεταλαμπάδευση της Κρίσης σε όλη την ευρωζώνη, μετατρέποντας προβλήματα ρευστότητας σε πτωχεύσεις αρχικά στην Ιρλανδία, αργότερα στην Πορτογαλία κ.ο.κ. Ακόμα και σήμερα, η Άρνηση καλά κρατεί. Ίσως όμως το ελληνικό PSI να αποτελέσει τον προάγγελο του τέλους της. Αν όχι, είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς πως η ευρωζώνη θα επιβιώσει. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Απόλυτη Άρνηση ξεκίνησε πριν δυο χρόνια με εκείνο το τριπλό Nein την εποχή που η ελληνική οικονομία μπήκε στην σκοτοδίνη του δημόσιου χρέους, της ύφεσης και της στάσης επενδύσεων: Nein στην διάσωση, nein σε σοβαρή μείωση επιτοκίων, nein στο κούρεμα (ή αναδιάρθρωση ή μερική στάση πληρωμών). [1] Μερικούς μήνες μετά, τον Μάη του 2010, όταν οι χρηματαγορές ήρθαν πρόσωπο με πρόσωπο με την ασφυξία, ένα από τα τρία nein απεσύρθη: Το ελληνικό Μνημόνιο και η δανειακή σύμβαση-βουνό (των €110 δις) ήταν γεγονός. Όμως τα άλλα δύο nein παρέμεναν: Τα επιτόκια παρέμειναν απαγορευτικά για το ελληνικό δημόσιο και, βέβαια, ούτε κουβέντα για κούρεμα του χρέους. Μερικούς μήνες αργότερα, όταν έγινε πασιφανές ότι η ασθένεια είχε μεταφερθεί στο Σμαραγδένιο Νησί, καθ’ οδόν για την Ιβηρική Χερσόνησο, η Γερμανία αποφάσισε ότι ένα δεύτερο, από τα αρχικά τρία, nein έπρεπε να αποσυρθεί: Προβλέφθηκαν κουρέματα για το χρέος των «πεσόντων» κρατών –μελών που όμως αναβλήθηκαν μέχρι το προσωρινό ταμείο διάσωσης, το EFSF, να αντικατασταθεί από τον μόνιμο μηχανισμό, το ESM, το 2013. Πέρασαν άλλοι οκτώ μήνες έως ότου, τον Ιούλιο του 2011, φτάσαμε σε ένα νέο κομβικό σημείο: Το κούρεμα του ελληνικού χρέους ανακοινώθηκε, μόνο που του δόθηκε ένα νέο Οργουελιανό ακρώνυμο: PSI το ονόμασαν [2] ώστε να ακούγεται σαν κάτι που σκαρφίστηκαν οι ίδιοι οι ιδιώτες-δανειστές του ελληνικού κράτους. Η κεντρική ιδέα ακουγόταν λογική: Γιατί να πρέπει να σηκώσουν το βάρος της διάσωσης του ελληνικού (και αργότερα του Ιρλανδικού, Πορτογαλικού κλπ δημοσίου) μόνον οι φορολογούμενοι των πλεονασματικών κρατών; Γιατί να μην αναλάβουν μέρος του βάρους και οι άπληστοι τραπεζίτες οι οποίοι τόσα χρόνια δάνειζαν με το αζημίωτο τα ανόητα κράτη (την ώρα που γνώριζαν καλά την επισφαλή κατάσταση των δημοσιονομικών τους); Πως αλλιώς θα τους δινόταν ένα μάθημα κι ένα κίνητρο την επόμενη φορά να προσέχουν σε ποιον δανείζουν; Αυτό το επιχείρημα ακουγόταν εύηχο στην Ομοσπονδιακή Βουλή του Βερολίνου, στο Παρίσι, στην Αθήνα ακόμα, οπουδήποτε υπήρχε ένα κοινό το οποίο με χαρά άκουγε λόγια που υπόσχονταν μια κάποια τιμωρία των τραπεζών οι οποίες με την αλόγιστη συμπεριφορά τους, τόσα χρόνια, διακινδύνευσαν το βιοτικό επίπεδο των αναπτυγμένων χωρών δανείζοντας με χρήμα τοξικό, χωρίς ειρμό και μέτρο, τόσο τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα. Αλίμονο όμως, στην Εποχή της Τραπεζοκρατίας [3], ακόμα και ένα «βαθύ» κούρεμα των χρεών προς τις τράπεζες μπορεί κάλλιστα να αποδειχθεί επικερδές για τα πιο σκοτεινά και απεχθή μέρη του αχαλίνωτου τραπεζικού και παρατραπεζικού συστήματος. Πράγματι, μόλις ανακοινώθηκε το ελληνικό PSI τον Ιούλιο του 2011, το σκιώδες τραπεζικό σύστημα (τα hedge funds, τα λεγόμενα «οχήματα ειδικού σκοπού» ή special vehicles κλπ) έζησαν στιγμές μεγάλης δόξας. Πως; Αγόρασαν μαζικά ελληνικά ομόλογα, σε τιμές εξευτελιστικές, δηλαδή στο 30% της ονομαστικής τους αξίας, με σκοπό να τα ανταλλάξουν με νέα ελληνικά ομόλογα (του Αγγλικού δικαίου όμως) τα οποία, παρά την πολύ πιο μακρά διάρκειά τους, προβλεπόταν να έχουν (διαχρονική) αξία πολύ μεγαλύτερη από εκείνη που κατέβαλαν για να αγοράσουν τα παλαιά. Επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα επικερδές (για τους ιδιώτες)… κούρεμα! Να γιατί τελικά η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου ήταν μια τρύπα στο νερό και το πρώτο PSI ναυάγησε: Από τη μία το ελληνικό δημόσιο δεν θα είχε κανένα κέρδος (και μόνο τα hedge funds θα έκαναν πάρτι) ενώ από την άλλη η ύφεση πήρε νέα τροπή πολύ γρήγορα και μάλιστα τόσο ειδεχθή που εντός του καλοκαιριού οι ηγέτες μας αναγκάστηκαν, εν μέσω των διακοπών τους, να παραδεχθούν ότι η «λύση» του Ιουλίου δεν ήταν παρά επιδείνωση του προβλήματος. Το περασμένο φθινόπωρο, λοιπόν, οι πεφωτισμένοι ηγέτες μας αναγκάστηκαν να βρουν μια νέα «οριστική λύση». Έκατσαν και σκέφτηκαν ότι τελικά χρειάζεται ένα ακόμα βαθύτερο κούρεμα, έτσι ώστε και να μην ανταμειφθούν τα hedge funds και το ελληνικό δημόσιο να ανακουφιστεί από ένα σημαντικό μέρος του χρέους. Έτσι γεννήθηκε το δεύτερο PSI, το PSI Mk2. Πρώτο θύμα του PSI Mk2 ήταν, ως γνωστόν, ο Γιώργος Παπανδρέου ο οποίος φάνηκε ανίκανος να το προωθήσει, έχοντας ήδη σπαταλήσει την προηγούμενη διετία ό,τι πολιτικό κεφάλαιο είχε. Ο αντικαταστάτης του, που παρεμπιπτόντως έως και τρεις μέρες πριν την πρωθυπουργοποίησή του διερρήγνυε τα ιμάτιά του ότι το PSI δεν είναι «ούτε αναγκαίο ούτε και επιθυμητό», ανέλαβε την μετατροπή του PSI Mk2 ως τον νέο εθνικό στόχο, ως τον φάρο που θα οδηγήσει την χώρα από την πυκνή ομίχλη της Κρίσης, ως τον λόγο για τον οποίο πρέπει να τον εμπιστευτούμε, να τον στηρίξουμε, να τον δοξάσουμε. Επί της ουσίας, το PSI Mk 2 προέβλεπε το εντυπωσιακό κούρεμα του 50% στην ονομαστική αξία των ομολόγων που κατέχουν οι τράπεζες και οι παρατράπεζες (όχι όμως και η ΕΚΤ). Προέβλεπε μάλιστα την αντικατάσταση των παλαιών ομολόγων με νέα ομόλογα μισής ονομαστικής αξίας και πολύ μακρύτερης διάρκειας. Αυτό σημαίνει ότι, δεδομένου ότι τα επιτόκια των νέων ομολόγων δεν θα ξεπερνούσαν το 5% με 6%, η διαχρονική αξία των νέων ομολόγων (που θα αντικαταστούσαν τα παλαιά) δεν θα ξεπερνούσε το 40% των παλαιών. Με απλά λόγια, οι ομολογιούχοι του ελληνικού δημοσίου θα αποδέχονταν, και μάλιστα εθελοντικά, να χάσουν 60 λεπτά για κάθε ένα ευρώ χρέους. Γιατί εθελοντικά; Από την μεριά της ΕΕ, η εθελοντική φύση του κουρέματος επιβλήθηκε ώστε να μην πυροδοτηθούν τα ασφάλιστρα CDS που έχουν εκδώσει άλλες ευρωπαϊκές τράπεζες σε περίπτωση υποχρεωτικού κουρέματος (κάτι που θα έβαζε σε δύσκολη θέση τις τράπεζες-εκδότες των CDS). Από την μεριά των τραπεζιτών, αποδέχθηκαν τον χαρακτηρισμό του κουρέματος ως εθελοντικού γιατί απειλήθηκαν με πλήρη στάση πληρωμών. [Έτσι κι αλλιώς, οι πιο πολλοί εξ αυτών (με εξαίρεση της ελληνικές τράπεζες, οι οποίες όμως επιβιώνουν από την «γενναιοδωρία» της ΕΚΤ) είχαν αγοράσει αυτά τα ομόλογα κοψοτιμής…] Η βασική αρχή της Πτωχοτραπεζοκρατίας είναι: Ουδέν κακόν αμιγές τεράστιων κερδών. Ακόμα και την στιγμή που αντιμετωπίζουν ένα βαθύ κούρεμα, οι επιτήδειοι βρίσκουν κάτι που τους κάνει να χαμογελούν πλατιά. Στην περίπτωση του PSI Mk 2, τα χαμόγελά τους εξηγούνται από δύο λόγους: Πρώτον, όπως είναι γνωστό, οι περισσότεροι των εναπομεινάντων ομολογιούχων τα αγόρασαν περίπου στο 30% της αξίας τους. Εάν το PSI Mk2 επιφέρει ένα κούρεμα μικρότερο του 70%, και πάλι κερδισμένοι είναι. Δεύτερον, οι διευθύνοντες των παρατραπεζών (των hedge funds και των ειδικών οχημάτων που έχουν ιδρύσει στο σκοτάδι οι μεγάλες τράπεζες) είχαν μια νέα φαεινή ιδέα: Δεδομένης της πρεμούρας της ΕΕ να αποτραπεί η πυροδότηση των CDS, και για αυτό να χαρακτηριστεί τα κούρεμα εθελοντικό, τι σταματά τα hedge funds να αγοράσουν κι άλλα ελληνικά ομόλογα και να πουν «Κύριοι εμείς δεν δεχόμαστε το κούρεμα εθελοντικά. Αν θέλετε να μας κουρέψετε, κάντε το. Όμως τότε, καθώς θα μας κουρέψετε υποχρεωτικά, θα καταφύγουμε στο ISDA, στα δικαστήρια αν χρειαστεί, ζητώντας την πυροδότηση των CDS”; Ήδη, ένα μεγάλο hedge fund αποχώρησε από τις διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση δηλώνοντας ότι θα κάνει ακριβώς αυτό: Θα εκκινήσει δικαστική διαδικασία για να πάρει το 100% της ονομαστικής αξίας των ομολόγων. Πρόκειται βέβαια για κίνηση τακτικής που στόχο έχει να εκβιάσει ένα πολύ μικρότερο κούρεμα που θα τους αποφέρει μεγάλα κέρδη (δεδομένου ότι έχουν αγοράσει πάμφθηνα τα ελληνικά ομόλογα). Ένα είναι σίγουρο: Όσο η ΕΕ επιμένει στο εθελοντικό κούρεμα, στο PSI, την διαπραγματευτική ισχύ την έχει το παρατραπεζικό, σκιώδες χρηματοπιστωτικό, σύστημα. Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι δεν θα έχουμε σύντομα μια φανφαρόνικη ανακοίνωση κάποιας συμφωνίας ελληνικής κυβέρνησης και τραπεζιτών για το PSI Mk2. Είναι πολύ πιθανόν να έχουμε. Δεν θα σημαίνει όμως τίποτα αξιόλογο στην πράξη. Για να το πω απλά, το PSI Mk2 είναι ήδη, επί της ουσίας, νεκρό γράμμα – ακριβώς όπως ήταν και το PSI Mk1. Τα καμώματα των παρατραπεζών (πίσω από τις οποίες κρύβονται και πολλές μεγάλες τράπεζες), συν η προβλέψιμη χειροτέρευση της ελληνικής οικονομίας, έχουν εξασφαλίσει την αποτυχία του νέου «σταθεροποιητικού» προγράμματος το οποίο, όπως η κυβέρνηση παραδέχεται, στηρίχθηκε στο… PSI Mk 2. Τις επόμενες μέρες, οι διαπραγματεύσεις μπορεί να συνεχιστούν κανονικά, η ανακοίνωση της συμφωνίας να γίνει με τυμπανοκρουσίες, όμως, στην πραγματικότητα, ο στόχος της μείωσης (μέσω του PSI Mk 2) του δημόσιου χρέους μας, έως το 2020, στο 120% του ΑΕΠ είναι απολύτως άπιαστος. Κι αν δεν με πιστεύετε, ότι η όλη ιστορία με το PSI απέτυχε παταγωδώς, θυμηθείτε πως την 9η Δεκεμβρίου η ΕΕ αποφάσισε ότι τέρμα τα PSI – ότι το δικό μας θα είναι το τελευταίο. Λάθος ήταν και πέρασε. Έλα όμως που εδώ, στην πιο δοκιμαζόμενη χώρα, ακόμα μας το παρουσιάζουν ως την βασική στρατηγική εξόδου από την Κρίση! Και τώρα; Η χρονιά ξεκίνησε με μια ενδιαφέρουσα και αξιοπρόσεκτη παρέμβαση από τον Αθανάσιο Ορφανίδη, τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και μέλους του Συμβουλίου της ΕΚΤ. Σε επιστολή που δημοσιεύτηκε στους Financial Times της 5ης Ιανουαρίου, ο κ. Ορφανίδης έγραψε: «Οι αγορές δημόσιου χρέους βασίζονται στην εμπιστοσύνη», ουσιαστικά ασκώντας κριτική στους πολιτικούς ηγέτες της ευρωζώνης αναφερόμενος σε μια «…συλλογική αποτυχία των διαμορφωτών της πολιτικής της ευρωζώνης.» Έως εδώ πολύ όμορφα. Όσο για το PSI, ο κ. Ορφανίδης επανέλαβε αυτό που πολλοί λένε: Σηματοδότησε στους επενδυτές, ιδίως στους εκτός Ευρώπης, ότι «το δημόσιο χρέος της ευρωζώνης δεν πρέπει πλέον να θεωρείται ασφαλές και πως δεν υπάρχει πλέον η σιγουριά πως θα αποπληρωθεί στο ακέραιο». Όπως έχω επανειλημμένα γράψει στο protagon.gr από τότε που ανακοινώθηκε τον περασμένο Ιούλιο το πρώτο PSI, έτσι και ο κ. Ορφανίδης θεωρεί πως το ελληνικό PSI αντί να τιμωρεί τους πιο «ένοχους» του τραπεζικού συστήματος, τις παρατράπεζες και τις τράπεζες που κρύβονται πίσω τους, τους έδωσε πάτημα να επιδοθούν σε νέες κερδοσκοπικές περιπέτειες. [Και εκείνος αναφέρει πως τα διάφορα funds αγόρασαν ελληνικά ομόλογα μεταξύ 35 και 40 λεπτών το ευρώ και τώρα επιμένουν να τηρηθούν συμφωνίες που θα τους αποφέρουν θεαματικά κέρδη.] Βέβαια, οι κακεντρεχείς θα πουν, και ίσως να έχουν δίκιο, ότι ο Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου είναι λογικό να καταφέρεται εναντίον του PSI, του οποιουδήποτε κουρέματος του ελληνικού δημόσιου χρέους, καθώς οι κυπριακές ιδιωτικές τράπεζες κινδυνεύουν να βουλιάξουν από τα ελληνικά ομόλογα τα οποία, αν κουρευτούν βάναυσα, θα τις οδηγήσουν στα πρόθυρα της πτώχευσης. Παρόλο που έχει μια βάση το επιχείρημα αυτό, δεν είναι αυτός ο λόγος που η άποψη του κ. Ορφανίδη πάσχει. Πάσχει επειδή ο κ. Ορφανίδης κάνει το ίδιο λάθος που κάνουν τα τελευταία δύο χρόνια η κα Merkel, ο κ. Sarkozy και, βεβαίως, η ελληνική κυβέρνηση: Θεωρούν πως το πρόβλημα με το ελληνικό δημόσιο χρέος μπορεί να αντιμετωπιστεί ανεξάρτητα από (α) την βαθειά κρίση του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος, και (β) το πρόβλημα χρέους των υπόλοιπων χωρών της ευρωζώνης. Η αλήθεια όμως είναι ότι το ελληνικό πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί εκτός μιας συνολικής λύσης στο πλαίσιο της οποίας να αντιμετωπίζονται τα (α) και (β) και που αντιμετωπίζει την ύφεση που πλήττει πλέον ολόκληρη της Ευρώπη. Το βασικό αποδεικτικό στοιχείο του περιορισμένου οπτικού πεδίου του κ. Ορφανίδη, που εξ αιτίας του μειώνεται το ειδικό βάρος της (κατά τα άλλα εύλογης) κριτικής που ασκεί στο ελληνικό PSI, είναι η εναλλακτική λύση που προτείνει: Η Ελλάδα, λέει στην επιστολή του ο κ. Ορφανίδης, αντί για PSI χρειάζεται νέα 30ετή δάνεια με επιτόκιο 3%. Το πρόβλημα με την σκέψη αυτή είναι ότι, όπως έγραψα πιο πάνω, δεν λαμβάνει υπ’ όψη την συστημικότητα της Κρίσης. Π.χ. δεν είναι δυνατόν να πιστέψει κανείς πως θα μπορούσε η Ευρώπη να συναινέσει σε 30ετή δάνεια με 3% επιτόκιο για την Ελλάδα χωρίς παράλληλα να χορηγούνται αντίστοιχα δάνεια στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία, στην Ισπανία, στην Ιταλία, ακόμα και στο Βέλγιο. Και δεν είναι δυνατόν να λείπει η πρόβλεψη επανακεφαλαιοποίησης των ευρωπαϊκών τραπεζών που χρειάζονται τουλάχιστον μισό τρις ευρώ (όχι σε δάνεια από την ΕΚΤ αλλά σε νέα κεφάλαια). Οπότε το ερώτημα τίθεται; Που θα βρεθούν τα περίπου τρία τρις που χρειάζονται για αυτόν τον σκοπό; Ο κ. Ορφανίδης δεν απαντά αλλά, με την σιωπή του, αφήνει να εννοηθεί πως θα βρεθούν με την έκδοση ευρωομολόγου. Καθώς, από αυτές τις σελίδες, επιχειρηματολογώ υπέρ της έκδοσης ευρωομολόγου πολύ, πολύ καιρό, δεν θα διαφωνήσω. Όμως το ερώτημα τίθεται εκ νέου: Τι είδους ευρωομόλογα θέλουμε; Πώς η αποτυχία του PSI ξαναφέρνει στο προσκήνιο την πρότασή μας Καταλήγουμε, λοιπόν, στο κοινό συμπέρασμα (τουλάχιστον ο κ. Ορφανίδης και ο υπογράφων) ότι αντί για PSI και πράσινα άλογα, η ευρωζώνη χρειάζεται ευρωομόλογα εδώ και τώρα. Τι είδους όμως; Σίγουρα δεν θέλουμε ευρωομόλογα που θα εκδίδουν από κοινού τα κράτη-μέλη (jointly and severally issued eurobonds, όπως αναφέρονται διεθνώς). Γιατί; Για τους λόγους που θα σας εξηγήσει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον η κα Merkel: επειδή τέτοιου είδους ευρωομόλογα, καθώς θα τα εγγυάται και η Γερμανία αλλά και η Ελλάδα, θα έχουν επιτόκια μεταξύ των γερμανικών και των ελληνικών – δηλαδή επιτόκια τα οποία θα είναι πολύ υψηλά για την Γερμανία και όχι αρκετά χαμηλά για την Ελλάδα. Τι εναλλακτική υπάρχει; Μία εναλλακτική θα ήταν να είχαμε, όπως οι ΗΠΑ, ένα Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα εξέδιδε ευρωομόλογα εκ μέρους της ευρωζώνης και χωρίς εγγυήσεις από τα κράτη-μέλη. Τέτοιο υπουργείο ούτε έχουμε ούτε και μπορούμε να αποκτήσουμε στο χρονικό διάστημα που μένει πριν την τελική κατάρρευση της ευρωζώνης. Οπότε; Οπότε μένει η λύση που προτείνουμε σχεδόν δύο χρόνια με τον Stuart Holland: Έκδοση ευρωομολόγων από την ΕΚΤ, χωρίς την παραμικρή εγγύηση για αυτά από την Γερμανία ή οποιοδήποτε άλλο κράτος-μέλος. (Βλ. εδώ για την παρουσίαση της (δεύτερης έκδοσης της) πρότασης αυτής στο protagon, εδώ για την αγγλική έκδοση και εδώ για μια αντιπαράθεση επ’ αυτής με τον κ. Α. Κούτρα.) Εναλλακτικές προτάσεις υπάρχουν βέβαια και άλλες. [3] Όμως, σε τελική ανάλυση, η μόνη που μπορεί (κατά την γνώμη μου) να αποτελέσει συνολική λύση (όπως απαιτεί η συστημικότητα της Κρίσης) δεν μπορεί παρά να προβλέπει έκδοση ομολόγων, εκ μέρους της ευρωζώνης στο σύνολό της, από την ΕΚΤ, ομόλογα τις αποπληρωμές των οποίων βεβαίως θα αναλάβουν τα κράτη-μέλη αλλά με τα χαμηλά επιτόκια που μόνο η ΕΚΤ μπορεί να εξασφαλίσει. Επίλογος Το ελληνικό PSI εξ αρχής ήταν ένα λάθος σε αναζήτηση εκλογίκευσης και πολιτικής νομιμοποίησης. Έδωσε, από τον περασμένο Ιούλιο, πεδίο δράσης λαμπρό στο παρατραπεζικό σύστημα εις βάρος της Ελλάδας και της Ευρώπης, υποβοηθώντας την Κρίση να εξαπλωθεί πιο βίαια και σε μεγαλύτερο πλάτος και βάθος. Το ερώτημα είναι: Τι εναλλακτική υπάρχει; Θεωρώ ότι η πρότασή μας για ομόλογα έκδοσης της ΕΚΤ εξακολουθεί να αποτελεί την βάση της μοναδικής ευκαιρίας που έχει τόσο η Ελλάδα όσο και η ευρωζώνη να ξεπεράσουμε όλοι μαζί την Κρίση. Πρόσφατα, είχα μια συζήτηση με στέλεχος της Goldman Sachs. Ξαφνιάστηκα, και σας ομολογώ ότι ένιωσα άβολα, όταν τον άκουσα να μου λέει ότι συμφωνεί με την πρότασή μας. Με τον γνωστό κυνισμό που αποτελεί άλλωστε σήμα κατατεθέν της εταιρείας του, πρόσθεσε το εξής ενδιαφέρον επιχείρημα: «Σε τελική ανάλυση, η λύση που προτείνετε θα εφαρμοστεί θέλουν δεν θέλουν. Όταν η ΕΚΤ θα έχει επωμιστεί, λίγο-λίγο, πολλά ομόλογα-σκουπίδια [σημ. αναφερόταν στα ελληνικά, ιρλανδικά, ιταλικά κ.ο.κ. ομόλογα], για να πάρει κι άλλα θα αναγκαστεί να δανειστεί ώστε να συνεχίσει να τα αγοράζει [σημ. εδώ εννοούσε ότι η Γερμανία δεν θα την άφηνε να τυπώνει κι άλλο χρήμα]. Μόλις αυτός ο δανεισμός επισημοποιηθεί, τα ευρωομόλογα έκδοσης ΕΚΤ που προτείνετε θα είναι γεγονός και, σύντομα, η ΕΚΤ θα ζητήσει από τα κράτη-μέλη τα οποία βοηθά αγοράζοντας τα ομόλογά τους δεύτερο χέρι να αρχίσουν να τα εξυπηρετούν, να τα αποπληρώνουν.» Όπως έλεγε και ο Marlow, ο Μεφιστοφελής έχει τις καλύτερες μελωδίες…